قطعه چهارم آزادراه تهران – شمال فردا به بهره برداری می رسد

۲۶م اسفند ،

ˈاحمد صادقیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه منطقه چهارم آزادراه تهران – شمال به طول حدود ۲۰ کیلومتر از مرزن آباد آغاز و به چالوس ختم می گردد، گفت: همانطور که پیش از این قول داده شده بود این منطقه قبل از پایان سال جاری زیر عبور قرار خواهد گرفت که هم اکنون شاهد تحقق آن هستیم.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی منطقه ۴ آزادراه تهران شمال افزود: این منطقه دارای شرایط خاصی است که با توجه به سستی خاک و رانش های متعدد در اراضی منطقه، ترانشه های (کوه بری) بسیاری در این منطقه صورت گرفت.

صادقی اضافه کرد: برای آماده سازی این بخش از پروژه آزادراه تهران – شمال روزانه بین ۱۵۰۰ تا ۲ هزار تن آسفالت مورد استفاده قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی سپس ادامه داد: ۴ دستگاه پل به طول حدود ۱۱۰۰ متر، ۴ دستگاه پل خاص به طول ۲۶۳ متر، ۲ تقاطع غیرهمسطح و ۳۴ دستگاه پل و آبروهای مسیر از جمله ویژگی های فاز چهارم آزادراه تهران شمال است.

وی با بیان اینکه تمام عملیات پروژه آزادراه تهران – شمال در فاز چهارم به پایان رسیده است، اظهار داشت: برای احداث این قطعه از آزادراه حدود ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، روند احداث قطعه چهارم را از نکات مهم این پروژه برشمرد و گفت: این پروژ اگرچه از سال ۷۶ آغاز شده اما تا پایان سال ۸۹ در مجموع ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی در احداث قطعه چهارم آزادراه به دست آمد یعنی میانگین این پیشرفت سالانه ۴٫۵ درصد بود اما طی سال های ۹۰ و ۹۱ با استقرار مدیریت تازه در وزارت راه و شهرسازی پیشرفت این پروژه حدود ۳۵ درصد بوده است.

اقتصام (۴) ** ۱۵۷۴**۱۶۰۱

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.