قطعی شدن سهام عدالت برای ۴۲ میلیون نفر

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: تاکنون پرونده سهام عدالت ۴۰ میلیون و۵۰۰ هزار نفر از ایرانیان نهایی و قطعی شده است.

محمدرحیم احمدوند در مصاحبه اختصاصی با واحد مرکزی خبر افزود: با در نظر گرفتن برنامه شمول سهام عدالت برای شش دهک جامعه تاکنون حدود ۴۵ میلیون دعوتنامه ارسال شده
که حدود ۴۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دعوتنامه پر شده و به شرکتهای تعاونی سهام عدالت در سراسر کشور تحویل داده شده است.
وی با بیان اینکه یکی از پیش نیازهای پرداخت سود سهام عدالت تکمیل ثبت نام در شرکتهای تعاونی سهام عدالت است، از این شرکتها خواست هرتعداد فرمی که در اختیار دارند تکمیل و ارسال کنند تا پرونده ثبت نامی سهام عدالت هرچه زودتر بسته شود.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: برای پرداخت سود سهام عدالت باید علاوه بر نهایی شدن فرآیند ثبت نام ، متناسب با آمار مشمولان ، سبد سهامی که در نظر گرفته شده  است ، نهایی شود و همچنین به قیمت گذاری شرکتهایی که در سهام عدالت هستند ، بپردازیم.
احمدوند با اشاره به اینکه پیش بینی می شود در نهایت حدود ۴۲ میلیون سهام دار نهایی سهام عدالت باشند، گفت: با پایان یافتن مرحله ثبت نام تا پایان سال ۹۱ وارد مرحله قیمت گذاری دقیق و قطعی این سهام خواهیم شد و در این صورت می توانیم به سرعت این سهام را در اختیار شرکتهای سرمایه گذاری استانی قرار دهیم.
وی گفت: به محض اینکه این شرکتها زمینه حضور در فرابورس داشته باشند و به عضویت آن درآیند ، می توانیم سهام را قیمت گذاری و به این شرکتها منتقل کنیم و متناسب با اقساطی که پرداخت شده است ، سهام را آزاد کنیم و در اختیار شرکتهای سرمایه گذاری قرار دهیم.
احمدوند افزود: همچنین دو دهک اول که تخفیف دریافت می کنند علاوه بر ارقامی که برای آنها واریز شده مبلغ ۵۰ درصد تخفیف استفاده می کنند و هنگام دریافت سود سهام عدالت، درصد بیشتری از سهم آنان آزاد خواهد شد.
وی گفت: با توجه به ارزش یک میلیون تومانی سرانه هر سهم ارزش برآوردی سهام عدالت ۴۵ هزار میلیارد تومان است که
برای سبد سهام عدالت در نظر گرفته شده است.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: تمام مشمولینی که سالهای ۸۵ و ۸۶ سهام دار نهایی محسوب شدند سود سهام خود را دریافت کرده اند اما تمام کسانی که بعد از این تاریخ سهام دار نهایی شده اند و همچنین آنهایی که از قبل سهام دار نهایی تلقی می شدند ، بر اساس قانون برنامه پنجم که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، سود سهام عدالتشان به عنوان اقساط این سهام به خزانه واریز می شود.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: با توجه به اینکه ۳۰ شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت داریم تاکنون ۱۹ شرکت با تدوین اساسنامه و ارائه مدارک خود مقدمات حضور در فرابورس را طی کرده اند و ۶ شرکت که نقص مدارک دارند ، در حال تکمیل این فرآیند هستند و تنها ۵ شرکت سرمایه گذاری هنوز اساسنامه خود را تدوین نکرده اند که تلاش می کنند زودتر کامل شود.
احمدوند گفت: بر اساس برنامه ای که در سال ۸۹ مقرر شد تا به کارگران فصلی و ساختمانی سهام عدالت تعلق گیرد ، تاکنون اطلاعات ۳٫۳ میلیون نفر به سازمان خصوصی سازی ارسال شده است که مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به اینکه حدود میلیون نفر از این تعداد در سایر گروههای اجتماعی پیش از این ثبت نام کرده بودند ، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به موضوع سهام عدالت اضافه شده است.
وی گفت: باتوجه به اینکه بر اساس بُعد خانوار ایرانی که ۳٫۲ نفر است حدود ۸ میلیون نفر به موضوع سهام عدالت از این قشر اضافه می شود ، گفت : اضافه شدن آمار کارگران ساختمانی و فصلی به موضوع سهام عدالت باید جداگانه از سوی مقامات مسئول تصویب شود.


IRIBNews RSS MoreNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.