قطع برق سریالی به ویکی‌پدیا رسید

دانشنامه آنلاین ویکی پدیا در روز دوشنبه بعد از ظهر حدود ساعت ۷:۳۰، بیش از یک ساعت قطع بود و سپس تاکنون بدون مشکل فعالانه کار می کند.
ویکی مدیا، شرکت والد این سایت در پیامی بر روی توییتر نوشت: این قطعی برق به دلیل قطع کابل فیبر نوری نزدیک پایگاه داده فلوریدا بود. اخیرا توییتر و Google Talk تجربیات مشابهی را در زمینه قطع برق داشته اند.
به گزارش پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از Ciol،این رویداد در حوالی پایگاه داده سرتاسری تامپا، فلوریدا رخ داد. وضعیت صفحه اصلی این وب سایت نشان می داد که کل زیر ساختار آن از جمله API آن در طی قطعی برق غیرفعال شده است.
جی والش Jay Walsh، سخنگوی بنیاد ویکی پدیا در این رابطه اظهار داشت که این سازمان در جستجوی علت اصلی این قطع برق دو ساعته می باشد اما هیچ دلیلی هم وجود ندارد که باور کنیم این قطع برق عمدی صورت گرفته باشد.
به گفته مازن راواشده Mazen Rawashdeh نائب رئیس بخش مهندسی توییتر، به طور کلی پایگاه داده ها به نوعی طراحی می شوند که در صورتی که یکی از آنها با مشکل مواجه شود، سیستم موازی مشکل پیش آمده را پوشش دهد. اما در مورد قطع برقی پایگاه داده های ویکی پدیا، هر دوی سیستم های موازی تقریبا همزمان دچار مشکل شده اند.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.