قطع بودجه آموزشی دانشگاه‌های اسپانیا برای چهارمین سال پیاپی

۳۰م آذر ،

55-106.jpg

روسای دانشگاه‌های اسپانیا، علیه قطع بودجه تحصیلات تکمیلی و تحقیقاتی این کشور یکصدا شدند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تقریبا تمامی روسای ۵۰ دانشگاه دولتی کشور اسپانیا طی اعلامیه‌ای خواستار فراخوان تظاهرات مشترکی علیه سیاست‌های تازه وزارت علوم مبتنی بر قطع بودجه تحصیلات تکمیلی در این کشور شدند.

این تظاهرکنندگان نسبت به قطع ۱۸ درصدی بودجه دانشگاه‌ها و ۷٫۲۱ درصدی بودجه تحقیقات و توسعه از سال ۲۰۲۲ در ساختار بودجه دولت این کشور معترض می باشند.

در این اعلامیه آمده است: این کاهش بودجه ضمن به حاشیه کشیدن دانشگاه‌های اسپانیا و ایجاد خفقان اقتصادی در دانشگاه‌ها، لطمات جبران‌ناپذیری به آنها وارد می‌کند.

بنا به گزارش پایگاه خبری یونیورسیتی ورلد نیوز، “خوزه مانوئل رولدان”، رییس دانشگاه کوردوبا معتقد است، اگر دانشگاه‌ها به امر تحقیقات نپردازند نه تنها یکی از مهم‌ترین نقش‌های خود را ایفا نمی‌کنند، بلکه کل کشور از سکانداران اصلی توسعه، پیشرفت و سعادت محروم می‌ماند.

شایان ذکر است لایحه قطع بودجه در پارلمان اسپانیا روال خود را طی می‌کند و آنطور که به نظر می‌رسد به تصویب نمایندگان خواهد رسید که در این صورت فعالیت‌های تحقیقاتی در این کشور برای چهارمین سال پیاپی با قطع بودجه مواجه خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.