قطع تدریجی بیمه قالی‌بافان

نوشته شده در تاریخ ۰۴/آذر/ – ۰۹:۰۵ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

عضو هیات مدیره اتحادیه فرش دست‌باف خبر داد

خبرگزاری : عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان فرش دست‌باف از قطع شدن تدریجی بیمه بافندگان در کشور خبر داد.

ملیحه بلوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه از دو ماه پیش تمامی شعب بیمه کشور از پذیرش بیمه بافندگان فرش خودداری کرده‌اند، گفت: در این مدت عملا بیمه قالی‌بافان قطع و علت آن کمبود نقدینگی و مشکلات مالی عنوان شده‌ است.

وی افزود: اگر قرار باشد بیمه بافندگان فرش دست‌باف قطع شود، این وضع به کاهش قابل ملاحظه تعداد بافندگان فرش منجر خواهد شد و در نتیجه به طور مستقیم بر تولید فرش دست‌باف و صادرات آن تاثیر خواهد گذاشت.

بلوری با اعلام اینکه چند صد هزار نفر بافنده فرش دست‌باف ظرف سال‌های گذشته بیمه شده‌اند، اظهار کرد: وضع بیمه این افراد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ ضمن اینکه از دو ماه پیش تا کنون هیچ فرد جدیدی از جامعه بافندگان کشور بیمه نشده‌ است.

وی ادامه داد: در دوماه گذشته شاهد بودیم که حتی اگر یک روز از زمان مقرر واریز حق بیمه می‌گذشت، بیمه قالی‌بافان کاملا قطع می‌شد، در حالی که این بر خلاف قانون بیمه کشور است.

به گفته بلوری،  به تعلیق در آمدن بیمه قالی‌بافان، موضوعی است که اگر به سرعت مورد پیگیری و توجه قرار نگیرد، تاثیر بسیار بدی بر تولید فرش دست‌باف کشور خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. علی:

    سلام به نظر من چراکسی که ۷ سال بیمه دارد بایدقطع شود آیاباقانون جدید میتوان بیمه شد

  2. زهرا:

    با۴سال سابقه بیمه بدلیل تعویق بیمه قالی بافی ام قطع شده وبه من پیشنهاد بیمه زنان خانه دار را دادهاند در حالی که توان پرداخت. ان را ندارم چکار کنم

  3. با سلام من الن یکسال بیمه واریز کردم ولی الان قطع کردن الان من باید چکار کنم بیمه که مراجعه کردم جواب درستی به من نمیدن:

    لطفا راهمنایی کنید که چه باید بکنیم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.