قطع رابطه یک کشور نقطه ای دیگر با ایران!

قطع رابطه یک کشور نقطه ای دیگر با ایران! سایت خبری ممتاز نیوز: 

کشور کوچک کومور نیز به جمع کشورهایی پیوست که با پیروی بی چون و چرا از تروریسم دولتی آل‌سعود، روابط خود را با ایران قطع کرده‌اند.

 “هیأت دولت” کومور پس از جلسه روز پنجشنبه، در بیانیه ای اعلام کرد که روابطش را با ایران قطع کرده و خواستار خروج سفیر ایران از این کشور شده است.

هفته گذشته نیز “وزارت خارجه جمهوری کومور” سفیر خود در ایران را فراخوانده بود. وزارت خارجه کومور با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این خبر، بر همبستگی خود با عربستان سعودی تأکید کرد.‎

کومور یا مجمع‌الجزایر قمر در جنوب شرقی آفریقا در آبهای اقیانوس هند و در شرق سواحل موزامبیک و شمال غربی ماداگاسکار قرار دارد. مساحت آن به ۲۲۳۶ کیلو مربع بالغ می‌گردد.

تنش میان ایران و عربستان به دنبال اقدام ریاض در اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعی و در پی آن، حمله شماری از افراد خودسر به اماکن دیپلماتیک سعودی در ایران بالا گرفت.

با وجود محکومیت این حمله از سوی ایران، عربستان آن را بهانه‌ای برای قطع روابط دیپلماتیک خود با تهران قرار داد و چند کشور عربی را نیز تشویق کرد با پیروی از ریاض، روابط با ایران را متوقف کنند.

جزایر کومور از جمله کشورهایی است که در تشکل موسوم به “اتحادیه عرب” همواره پیرو بی چون و چرای عربستان است و سعودی ها، رأی نماینده کومور و چند کشور کوچک دیگر در این به اصطلاح اتحادیه را همواره از پیش مشخص شده به نفع خود می دانند.

باز نشر: www.momtaznews.com |سایت ممتاز نیوز | اخبار ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.