قطع شبکه های ایران نشان از تأثیرگذاری قوی آنها است

۳ م دیماه ،

سیداحمد سادات شب قبل در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به قطع شبکه های جمهوری اسلامی ایران از جانب دشمنان جریان آزاد اطلاعات از روی ماهواره های هاتبرد ، نایل ست ، عرب ست ، یوتل ست و هیسپاست، گفت: هدف آنها محدود کردن نقش وسیع این شبکه در اطلاع رسانی جنگ غزه و مقاومت بی بدیل مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی بود.

وی با بیان این که از دو سال پیش شبکه العالم از روی ماهواره ها از جمله عرب ست و نایل ست برداشته شد و سبب آن تصمیمی بود که پنج کشور مرتجع عربی برای العالم گرفتند،  افزود: اطلاع رسانی دربارهٔ جنگ ۲۲ روزه و پیروزی مردم غزه آنقدر برای کشورهای مرتجع منطقه سنگین بود که حاضر شدند روی جریان آزاد اطلاعات پا بگذارند.

سادات با اشاره به اینکه این کشورها تنها درپی قطع شبکه العالم نبودند، گفت: دستگیری خبرنگار شبکه العالم (خضر شاهین) در مرز فلسطین اشغالی با رژیم صهیونیستی و بازتاب گسترده قطع شبکه العالم از جانب رسانه های صهیونیستی،  نشان از تأثیر شگرف خبرها و گزارش های العالم در جنگ غزه بر افکار عمومی جهانیان بود.

وی افزود: همچنین حملات رژیم سعودی به شمال یمن و نقش العالم در اطلاع رسانی این اتفاق هم از جمله سبب های قطع این شبکه بود.

 

حمیدرضا عمادی مدیر اتاق خبر شبکه بین المللی پرس تی وی نیز در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به این که برخورد با پرس تی وی حرکتی بی سابقه در تاریخ رسانه های دنیاست ، گفت: حذف شبکه پرس تی وی از روی ماهواره های اسپانیا ،‌ آلمان ، انگلیس ، فرانسه و آسیا در مقطع زمانی دو ساله به معنای زیر سوال بردن و زیر پا گذاشتن اعتقاد خود غربی هاست که از بعد از رنسانس به آن افتخار می کردند و آن آزادی بیان و جریان آزاد اطلاعات است.

وی گفت: غربی ها با وجود ظلم ها و ستم هایی که در سراسر جهان مرتکب می شوند به این نتیجه رسیده اند که صدای پرس تی وی را خاموش کنند و اتهام زیر پا گذاشتن آزادی بیان را به جان بخرند، بهتر است از این است که پرس تی وی افکار عمومی جهان را نسبت به سیاست های غلط غرب روشن کند.

مدیر اتاق خبر پرس تی وی با اشاره به این که چرا جوان های انگلیس باید در افغانستان بجنگند؟ چرا ملکه انگلیس که مدعی است هیچ دخالتی در سیاست ندارد اما بدون امضای وی جنگی در نمی گیرد؟ و آیا انگلیس رژیم پادشاهی دارد یا خیر؟ گفت: این سوالاتی بود که ما در پرس تی وی مطرح کردیم و غرب به شدت از این سوالات ترسید و عصبانی شد و تنها به این اتهام شبکه ما را از روی ماهواره برداشتند.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.