قطع عرضه برخی خودروها به دلیل تعیین نشدن قیمت است

مدیر صنایع خودرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) اگرچه قطع عرضه خودروهای تولیدی از سوی برخی خودروسازان را رد می‌کند اما می‌گوید که ممکن است عرضه برخی خودروها به دلیل تعیین نشدن قیمت آن‌ها توسط کمیته قیمت‌گذاری موقتا قطع شده باشد. رضا مفیدی در پاسخ به اینکه اخیرا برخی نمایندگان مجلس از قطع عرضه خودرو به بازار خبر داده‌اند، آیا شما نظارتی بر روند عرضه خودرو از سوی خودروسازان بزرگ دارید؟ اظهار کرد: نمی‌توان پذیرفت که عرضه خودرو از سوی خودروسازان بزرگ به طور کلی قطع شود اما ممکن است در زمان‌هایی یک خودروی خاص در فرایند تعیین قیمت دچار مشکل شده و عرضه آن متوقف شود.
وی ادامه داد: فرایند قیمت‌گذاری خودرو آن است که خودروساز تقاضایش را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه می‌کند. این تقاضا از سوی کارشناسان سازمان حمایت بررسی شده و در جلسه کمیته قیمت‌گذاری خودرو درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.
مدیر صنایع خودرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) افزود: حال ممکن است که قیمت خودرویی همچنان در این فرایند درگیر بوده و تعیین نشده باشد که به این ترتیب عرضه این خودرو متوقف می‌شود.
مفیدی با بیان اینکه با این حال به طور کلی همواره عرضه خودرو از سوی خودروسازان بزرگ ادامه دارد، تصریح کرد: در این شرایط افزایش قیمت خودرو در بازار نیز تقصیر خودروساز نیست زیرا خودروساز هرچه را که تولید کرده به بازار عرضه کرده است.
وی در پاسخ به اینکه به گفته برخی کارشناسان نمایندگی‌های فروش خودروسازان خودرو را به قیمت رسمی دریافت کرده و به قیمت آزاد در بازار می‌فروشند، تصریح کرد: تخلف در هر بخشی ممکن است رخ بدهد با این حال تخلف نمایندگی‌ها را نمی‌توان به خودروساز تعمیم داد.
اخیرا برخی نمایندگان مجلس از قطع عرضه خودرو از سوی برخی خودروسازان خبر داده‌اند. یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز گفته است که امتناع خودروسازان از تحویل دادن خودرو به مشتریان سبب شده زمزمه‌هایی در مجلس مبنی بر تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی ایران ‌خودرو و سایپا مطرح شود.

پایان خبر/

تاریخ ارسال :دوشنبه ۱۰ مهرماه
ساعت ارسال: ۱۰:۵۵


مجله ماشین

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. امیر:

    بابا بسه اخه دیگه چقدر میخوایید قیمتها را بالا ببریدمثلا ال ۹۰را پنجاه درصد گرون کردید ویا ماشینهای دیگه-اینه هدفشون اینه ماشینو دوباره گرون کنن

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.