قطع مراودات نفتی ایران پیش از اعلام تحریم کشورهای اروپایی/کشف دو میدان جدید نفتی و گازی در کشور

چکیده: معاون وزیر نفت در واکنش به تحریم ضد ایرانی اتحادیه اروپا گفت: مراودات نفتی ایران قبل از تحریم کشورهای اروپایی قطع شده که این مسأله مشکلاتی را برای این کشورها بوجود آورده است.

احمدقلعه بانی، با بیان این مطلب گفت: واکنش خاص به تحریم کشورهای اروپایی نداریم چرا که مراودات نفتی از چند ماه پیش قطع شده است و در حال حاضر کشورهای اروپایی از ایران نفت نمی برند با این تحریم ها تنها مشکلات خودشان دوچندان شده است.

وی با بیان اینکه با این تحریم ها و فروپاشی که در دنیا اتفاق افتاده مصرف انرژی در آینده کاهش پیدا می کند، افزود: خوشبختانه کشورهای درحال توسعه از جمله کشورهای آسیایی از جمله هند و چین بیشتر خواهان انرژی ایران هستند و با برنامه راهبردی همکاری خوبی دارند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: تحریم کشورهای اروپایی بیشتر جنبه تبلیغاتی و رسانه ای دارد نه جنبه عملیاتی، به طوریکه در یک سال گذشته به کشورهای انگلیس و فرانسه نفت صادر می شد که بعد از تحریم کلیه مراودات نفتی قطع شده که این تشدید تحریم ها جنبه تبلیغاتی دارد اما مردم ما محکم در مقابل آنها ایستاده اند چرا که با توانایی صنعتی کردن و مهندسان داخلی می توانیم زمینه را برای توسعه صنعت نفت را به نحو مطلوب فراهم کنیم.

قلعه بانی در خصوص شرکت استات اوبل نروژ گفت: در حال حاضر به شرکت استات اوبلی نروژ ال پی جی نمی فروشیم و از این به بعد هم ارسال نخواهد شد.

وی اظهار داشت: ایران در اوپک کماکان در جایگاه دوم قرار دارد بطوری که درحال حاضر توانایی تولید ۴ میلیون بشکه نفت را دارا هستیم و وضعیت صادرات نفت کشور نیز مناسب است تا جایی که از نظر میزان صادرات به سالهای قبل می رسیم.

وی از کشف دو میدان جدید نفتی و گازی در کشور خبرداد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه کشفیات جدیدی امسال در کشور انجام شده که متعاقبا اعلام خواهد شد و ورود این دو میدان میزان ذخایر رشد پیدا می کنند و جایگاه ایران در نفت و گاز به رتبه نخست می رسد.

قلعه بانی یادآور شد: میدان نفتی کشف شده در بخش جنوبی خوزستان قرار دارد که بعد از بررسی دقیق میزان و محل آنها به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.