قلب اسراییل به تپش افتاد

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۷۲۷۹۸

قلب اسراییل به تپش افتاد

 

با نگرانی از جانب مهم‌ترین متحدان اروپایی؛

قلب اسراییل به تپش افتاد

حمله به سفارت اسراییل در آتن

خبرگزاری ممتاز: ” به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین” از سوی کشورهای اروپایی عبارتی است که این روزها نگرانی بسیاری را در میان مقامات اسراییلی موجب شده است.

جمعه ۲۱ آذر – ۱۷:۰۳

به گزارش ممتاز به نقل از ایمنا، به نظر می‌رسد این روزها متحدان اروپایی اسراییل نیز از سیاست‌های این رژیم در فلسطین و همچنین بی‌نتیجه بودن مذاکرات صلح میان این دو نا‌امید شده و خود پا به میدان عمل گذاشته‌اند؛ به نحوی که می‌توان گفت پارلمان‌های اکثر کشورهای اروپایی با ارسال لایحه‌ای به دولت‌های خود خواستار به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین شده‌اند.
در همین رابطه، روزنامه گاردین چاپ لندن در گزارشی ضمن اشاره به آنکه زنگ خطر انزوا برای اسراییل به صدا درآمده است، نوشت: فرانسه و ایرلند از جمله آخرین پارلمان‌های اروپایی بودند که با تصویب لایحه‌ای خواستار به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین شدند.
روز پنج شنبه، مجلس سنای فرانسه، لایحه اجلاس ملی این کشور مبنی بر به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین را تصویب کرد.
این اتفاق در پارلمان دانمارک نیز تکرار شد و نمایندگان آن، به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین براساس مرزهای سال ۱۹۶۷ را از دولت خود خواستار شدند.
در این میان اما رأی نمایندگان پارلمان ایرلند مبنی بر به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین، انتقاد اسراییل را در پی داشت و موجب خشم مقامات این رژیم شد.
در ماه‌های اخیر و به ویژه در ماه اکتبر، اسراییل در رفتاری منتقدانه نسبت به اینگونه تصمیمات از سوی پارلمان‌های اروپا، سفیر خود در استکهلم، پایتخت سوئد را فراخواند چرا که سوئد نخستین کشور اروپای غربی در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین محسوب می‌شد.
در ادامه آن، پارلمان انگلیس نیز با تصویب طرحی بدون فوریت از دولت خود خواست که مسیر سوئد در قبال به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین را دنبال کند. همزمان با به راه افتادن این موج، فرانسه و اسپانیا نیز پا به میدان گذاشته و همین مسیر را ادامه دادند.
با بروز درگیری‌های روز چهارشنبه و کشته شدن وزیر تشکیلات خود گردان فلسطین به دست سربازان اسراییلی موج مخالفت‌ها با سیاست‌های اسراییل در این منطقه شدت گرفت به نحوی که عده‌ای در آتن، پایتخت یونان به نشانه اعتراض، به سفارت اسراییل در این کشور حمله کردند.
گفتنی است جنگ اخیر اسراییل در غزه که موجب کشته شدن ۲۰۰۰ فلسطینی و ده‌ها اسراییلی در این منطقه شد، هجمه‌ای از انتقادها را بر مقامات این رژیم وارد آورد.
در این میان، فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نسبت به تشکیل کشور مستقل فلسطین تا پایان دوره ۵ ساله مسوولیت خود ابراز تمایل کرده است.
در این مدت اگرچه اتحادیه اروپا با اعمال سیاست‌های سخت‌تر تلاش کرده است تا مانع از برخی فعالیت‌های اسراییل شود اما همچنان موفق به برقراری روابط دیپلماتیک و رسمی با کشور مستقل فلسطین نشده است.
اکنون اما یکی از مهم ترین کشورهای صنعتی دنیا یعنی آلمان شاید آخرین مهره این بازی باشد و آن نیز به جمع حامیان تشکیل کشور مستقل فلسطین بپیوندد. در همین راستا قرار است پارلمان اروپا این موضوع را در جلسه هفته آینده خود بررسی کند.
۱۴/

خبرگزاری ایمنا

باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.