قلدری دانش آموزان، کمک راننده سرویس مدرسه را پولدار کرد!

شنیده اید که می گویند فلانی نان قلبش را می خورد؟ این اتفاقی است که برای کارن کلاین، یک کمک راننده سرویس مدرسه در ایالت نیویورک آمریکا افتاده است.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، کارن پس از آن پایش به رسانه ها باز شد و در قلب آمریکایی ها جای گرفت که هفته پیش ویدئویی منتشر که نشان می دهد چطور چند نوجوانان در سرویس مدرسه، کارن را مورد آزار و اذیت کلامی قرار می دهند و کارن در تمامی مدت صبر پیشه کرده و سکوت می کند.
این ویدئو، از روز سه شنبه گذشته ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) تاکنون، بیش از  ۵ میلیون بازدید کننده داشته است. پس از آن که خانم کلاین به دعوت چند تلویزیون در برنامه های تلویزیونی شرکت کرد، بسیاری از مردم دسته های گل به در خانه او فرستادند.
یک وب سایت خیریه نیز فراخوانی اعلام کرد و سعی داشت با جمع آوری ۵ هزار دلار، کارن را به یک «مسافرت رویایی» بفرستد اما استقبال آنقدر زیاد بود که حالا خانم کلاین می تواند بدون احتیاج به کارکردن، بازنشسته شود.
کارن کلاین ۶۸ ساله، که خود ۲۰ سال راننده سرویس اتوبوس مدارس بوده ، ۳ سال پیش و به علت کهولت سن به عنوان کمک راننده شروع به کار کرد. در سرویس مدارس در آمریکا هنگامی که راننده مشغول به رانندگی است کمک راننده ها وظیفه دارند مواظب بچه ها باشند.
هفته گذشته زمانی که چهار دانش آموز ۱۲-۱۳ ساله مشغول آزار و اذیت و نمسخر کارن در راه مدرسه بودند، دانش آموز دیگری ویدیوی آنها را با تلفن هواه خود ضبط کرده و سپس آن را در وب سایت یوتوب آپلود کرد. در این ویدیو که بلافاصله مورد توجه کاربران اینترنتی قرار گرفت، این دانش آموزان با القاب مختلف و ناسزا به گونه ای بی ادبانه کارن کلاین بی گناه را مورد حمله قرار می دهند، او را به خاطر چاقی اش به باد تمسخر میگیرند، و بی رحمانه به او زخم زبان می زنند.
در یک جا در مقابل توهین ها و آزار کودکان، اشک های کارن، بدون این که کوچک ترین عکس العملی داشته باشد، سرازیر می شود ولی دانش آموزان همچنان به تمسخر او ادامه می دهند. والدین این دانش آموزان از کارن عذرخواهی کرده اند.
این ویدیو بلافاصله توجه بسیاری از رسانه های مختلف آمریکایی را به خود جلب کرد و صبر و گذشت کارن کلاین او را به یک فهرمان ملی تبدیل کرد. کارن در مصاحبه های خود با تلویزیون های آمریکایی اعلام کرده که در پی شکایت رسمی از این دانش آموزان نیست و فقط امیدوار است والدین این دانش آموزان با دیدن این ویدیو متوجه رفتار کودکانشان در خارج از منزل بشوند و با فرزندان خود صحبت کنند تا مانع تکرار چنین اتفاقاتی شوند.
وب سایت ایندی گوگو که کارش جمع آوری کمک های مالی مردمی برای اهداف خیریه و انساندوستانه است، پس از مشاهده ویدیوی کارن تصمیم گرفت با کمک مردم،  ۵۰۰۰ هزار دلار پول جمع آوری کند و کارن را به یک «مسافرت رویایی» بفرستد اما استقبال دور از انتظار مردم سازماندهندگان و خود خانم کارن کلاین را شگفت زده کرد چرا که تا کنون بیش از ۶۰۰ هزار دلار پول برای او جمع شده است و حالا کارن صبور با این پول قادر خواهد بود خود را بازنشسته کند. چند هتل و شرکت مسافرتی نیز ابراز تمایل کرده اند که هزینه سفر او را به چند جای تفریحی آمریکا با هتل و پرواز درجه یک، بپردازند.
در چند سال گذشته و در پی انتشار گزارش های گوناگون، آزار و اذیت و رفتار قلدر مآبانه کودکان در مدرسه، به یکی از مسائل عمده در مدارس آمریکا تبدیل شده است. این آزار و اذیت ها در برخی موارد به اندازه ای مخرب بودند که باعث خودکشی دانش آموزان شدند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.