قلعه‌نویی و جباری با هم می مانند؟ / دعواهای چند سال اخیر امیر و مجتبی + جدول

به گزارش خبرآنلاین، آخرین اختلاف آن‌ها در بین دو نیمه بازی استقلال و تراکتورسازی رخ داد. با حضور امیر در استقلال، باید پایانی بر حضور جباری در این تیم متصور شد. مجتبی با حضور این مربی، باید عطای استقلال را به لقایش ببخشد و برود؛ گرچه رسولی‌نژاد در مصاحبه‌اش با خبرآنلاین گفته که قلعه‌نویی مدعی شده جباری را برای فصل بعد می‌خواهد.

 

اختلافات امیرقلعه نویی و مجتبی جباری

درگیری

علت

پیامد و نتیجه

اولین درگیری مجتبی جباری با کادر فنی استقلال در زمان امیر قلعه نویی رخ داد. جباری در اواسط فصل ۸۸-۸۷ با امیر قلعه نویی درگیری لفظی شدیدی داشت.

جباری همیشه در نقطه مقابل قلعه نویی قرار داشت. او با انتقاد از امیر گفت: «عکس من در تونل آزادی بود اما قلعه نویی دستور داد آن را بکنند! این اوج رفتار غیر ورزشی است.» قلعه نویی که پیش از این نشان داده با هیچ بازیکنی شوخی ندارد، رای به اخراج جباری داد..

دوستی واعظ آشتیانی مدیر عامل استقلال و جباری معادلات را به نفع مجتبی رقم زد. حاصل این انتقادها سه هفته اخراج بود. جباری سپس به تمرینات استقلال بازگشت و دوباره با قلعه نویی کار کرد. جباری در بازگشت بدون اینکه بازی کند از ناحیه مینیسک آسیب دید و ماه‌ها بیرون بود.

جباری و قلعه نویی که دو خط موازی بودند دوباره دچار اختلاف شدند. در لیگ هشتم و در بازی لیگ قهرمانان مقابل الاتحاد عربستان، قلعه نویی جباری را نیمه دوم تعویض کرد که او در اعتراض به این تصمیم حتی با آرش برهانی دست نداد.

جباری همواره اعتقاد داشت قلعه نویی با او خوب تا نمی کند و ترجیح می دهد در استقلال نباشد. دومین درگیری آن‌ها عملا ثابت می کرد این دو در یک اقلیم نمی گنجند. جباری به محض بازگشت از عربستان گفت: استقلال با سیستم منسوخ شده در دنیا بازی می کند و با این وضعیت به هیچ جا نمی رسد.

جباری دوباره از قاعده مستثنا بود. با تلاش مدیران وقت استقلال، قلعه نویی که همواره با بازیکن سالاری می جنگید باز رای به بازگشت او به تمرینات داد. با اینکه جباری گفته بود تمرینات استقلال در حد تیم های محلات است!

این بار جباری لازم نمی دید حتما قلعه نویی را روی نیمکت استقلال ببیند تا علیه اش مصاحبه کند، بلکه از طریق رسانه ها به او تاخت. جباری در مصاحبه تندی بدجور از خجالت سرمربی آن روزهای سپاهان درآمد و گفت نباید قلعه نویی را اینقدر بزرگ کرد، اگر او بزرگ بوده چرا در آسیا با استقلال ناکام بود.

قلعه نویی اعتقاد داشت پشت این مصاحبه آدم های دیگر پنهان شده اند. منظور او مدیر وقت استقلال یعنی واعظ آشتیانی بود. جباری در اقدامی عجیب و در آستانه فصل جدید، قلعه نویی را یک سنتی تمام عیار و باند باز معرفی کرد و گفت او بلد نیست تیم تمرین بدهد. قلعه نویی ترجیح داد پاسخی به او ندهد.

چون این بار قلعه نویی سرمربی استقلال نبود و به نظر می رسید مدیران این باشگاه هم بدجور از حرف های جباری خوششان آمده، قرارداد او که تک و توک برای استقلال بازی می کرد، سریعا تمدید شد تا به نوعی دستمزدش را گرفته باشد!

جباری بعدها دوباره علیه قلعه نویی حرف زد:«من قاطعانه می‌گویم فوتبالی که در زمان فیروز کریمی بازی می‌کردیم بسیار متفاوت بود. ما آن سال گل نزدیم و نتیجه نمی‌گرفتیم که آن هم به دلیل سال ناکامی بود که استقلال در حال سپری کردن آن بود. حالا همه می‌گویند که استقلال قهرمان شده است و توانسته نتیجه بگیرد. اما بالا بردن قلعه نویی با یک قهرمانی ظلم است که ما به فوتبال می‌کنیم! بله ما نتیجه گرفتیم اما نتیجه گرفتن در آسیا مهم است نه اینکه در آسیا تحقیر شویم.»

جباری برای آنکه حتی امیر قلعه نویی را بکوبد، فیروز کریمی را تنها مربی با دانش استقلال در سال های اخیر خواند. این مصاحبه در آخرین روزهای حضور امیر قلعه نویی در سپاهان صورت گرفت. جباری ظاهرا دلیل خاصی نداشت، تنها هوس کرده بود علیه قلعه نویی حرف بزند.

سرمربی آن روزهای سپاهان که تمایلی نداشت جواب این «جوجه» را بدهد، تنها گفت: «او بازیکن است، من مربی. جایگاه من اجازه نمی دهد درباره اش حرف بزنم.»

در بین دو نیمه بازی استقلال و تراکتورسازی، وقتی قلعه نویی از قهرمانی قطعی استقلال توسط مسئولان می گفت، جباری سریعا در صدد پاسخگویی برآمد و همان جا دعوایی به راه افتاد.

جباری همواره اعتقاد داشته و دارد که اگر کسی با کمک نیروهای ویژه برده و قهرمان شده، او خود امیر قلعه نویی است. علت واکنش تند او به سرمربی تراکتورسازی در راهروی منتهی به رختکن ورزشگاه یادگار امام(ره) نیز همین بود.

قلعه نویی باز هم ترجیح داد پاسخی ندهد.


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.