قله های علم و دانش یکی پس از دیگری توسط جوانان ایرانی فتح می شود

به گزارش ایرنا، دکتر ‘مصطفی محمدنجار’ امروز پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان گلستان افزود: در کنار پیشرفت علمی در قسمت عمران و آبادانی کارهای زیادی شده است و این خدمت صادقانه و بی منت به مردم است که از سوی دولت نهم و دهم انجام شده است.

به گفته وی، همه مدیران ما آماده خدمتگزاری هستند که نمونه بارز این خدمتگزاری را می توان در ۴ سفر استانی رئیس جمهور مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: این سفرهای استانی واقعا کار بزرگی است که در کشور انجام شده و تاکنون سابقه نداشته دولتی طی ۸ سال ۴ بار به استانی سفر نماید.

وی با اشاره به این که ایران، رتبه اول منطقه در تولید علم را دارد، افزود: این مهم نشان این است که جوانان ما هر وقت که بخواهند می توانند و هیچ چیز نشدنی برای آنها وجود ندارد.

محمدنجار در ادامه گفت: همه مدیران از رئیس جمهور گرفته تا مدیران استانی و شهرستانی آماده خدمت هستند تا کشور را بسازند.

وزیر کشور افزود: کارهای زیادی در کشور انجام شده، اما عقب ماندگی های از دوران طاغوت بر ما تحمیل شده که باید جبران شود و بیشتر تلاش کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به بحث صادرات غیرنفتی اشاره کرد و گفت: قبل از دولت نهم ۷ میلیارد دلار بوده که این رقم امروز از مرز ۴۷ میلیارد دلار گذشت و تلاش خواهیم کرد به ۶۰ میلیارد دلار برسد.

وی در ادامه به بحث آسیب های اجتماعی اشاره نمود و اظهار داشت: این آسیب ها باید مورد توجه قرار بگیرد و برای مبارزه با این آسیب ها برنامه ریزی صورت گیرد.

وزیر کشور در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گلستان گفت: این ستاد در کشور نمونه است و اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان این که در بخش درمان، مقابله و پیشگیری باید هر سه با هم کار شود، گفت: اساتید و روحانیون باید در حوزه فرهنگی فعالیت کنند و خیرین وارد عمل شوند و مسئولان باید دست این خیرین را بگیرند.

وی در ادامه گفت: انتظار این است که صدا و سیما، نیروی انتظامی بیشتر وارد میدان شوند و عزم خود را جزم کنند تا به یک نتیجه مثبت برسیم.

وی خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که مواد وارد استان نشود در حوزه درمان باید بهزیستی و وزارت بهداشت، پای کار بیایند، اطلاع رسانی و آگاه سازی درحوزه پیشگیری بسیار مهم است و از توان مردم و بخش خصوصی بیشتر کمک بگیریم.

وزیر کشور در ادامه اظهار داشت: استان گلستان سرشار از ظرفیت ها و کار و تلاش است و با توجه به قابلیت ها برنامه ریزی شود و مدیران محلی با نگاه ملی و کلان ظرفیت ها و قابلیت ها را تبدیل به برنامه نمایند.

محمدنجار یادآور شد: استان گلستان با احداث راه آهن گرگان به اینچه برون و ترکمنستان به عنوان کریدور حمل و نقل صادرات، واردات به بازارهای آسیائی معرفی خواهد شد.

وی گفت: وجود تنوع اقلیمی از منظر اکولوژیکی، وجود توان توسعه، صنایع بسته بندی وتبدیلی، استحصال خاویار و استفاده از خلیج گرگان و آبزی پروری، قابلیت برجسته گردشگری استان، برخورداری از آثار تاریخی و ذخایر فراوان معدنی از جمله فرصت هائی است که در استان گلستان وجود دارد.

وی یادآور شد: در بخش عمرانی برج گرگان که طراح و مجری آن از داخل استان بوده و دومین برج بعد از برج میلاد محسوب می شود که اندازه ۵۷ متر آن احیاگر و زنده کننده یاد انقلاب است و شاهد افتتاح این طرح در این روز بودیم که منظر و نماد خوبی داشته است.

ویز کشور افزود: با توجه به وضعیت استان گلستان بیشترین اعتبار به دهیاری های استان داده شده که این میزان در گلستان نسبت به استان های دیگر ۷۰ میلیون ریال بیشتر بوده است.

وی در ادامه به بخشی از خدمات وزارت کشور پرداخت و گفت: پرداخت شهرداری ها نسبت به سال ۸۹، ۳۰ درصد افزایش داشته و سعی خواهیم کرد حداقل امسال نیز اعتبار شهرداری ها را نیز ۳۰ درصد افزایش دهیم.

محمدنجار گفت: در بخش پسماند و مدیریت هم به استان های ساحلی توجه ویژه ای شده و در مبحث الکترونیکی کردن سیستم شهرداری ها، تقویت مدیریت شهری، ارتقاء شهرداری ها و توجه به بحث تقویت تعاونی های دهیاری ها و تقویت روستائی نیز اقداماتی در سطح وزارت کشور صورت گرفته است.

وزیر کشور در پایان نسبت به برگزاری هر چه باشکوهتر بیست و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب تاکید کرد.

۷۴۶۷/۵۷۹/۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۲۵۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.