قم از ظرفیت بالای معدنی سنگهای گران قیمت برخوردار است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، گفت: استان قم از ظرفیت های عظیم معدنی سنگ های گران قیمت برخوردار است.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در قم، یونس عالی پور افزود: یکی از رسالت های اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت شناسایی، معرفی و تبلیغ ظرفیت های معدنی استان قم بعنوان جایگاه معدنی گران بها است.

وی توسعه صادرات ذخائر استان و جلوگیری از خام فروشی محصولات قیمتی را از جمله برنامه های مهم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این زمینه عنوان نمود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، معرفی ذخایر استان به علاقمندان، فارغ التحصیلان و قشر نوجوان را حائز اهمیت دانست و افزود: در این جهت در صدد هستیم تا با امضای تفاهم نامه ای با اداره آموزش و پرورش تعامل مطلوبی را برقرار کنیم.

عالی پور ادامه داد: همچنین آشنایی طلاب خارجی مقیم در استان با ظرفیت معدنی قم تاثیری موثر در معرفی قم بعنوان جایگاه معدنی سنگ های گران بها دارد.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری بخش دولتی و خصوصی در زمینه معدن، تصریح نمود: در این خصوص نیازمند برنامه پنج ساله براساس اهداف و برنامه ریزی های مدون می باشیم و باید متفاوت از قبل فعالیت نمود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، افزود: در این جهت باید به سمتی حرکت نمود که بخش معدن استان با ارزش افزوده ای چند برابر صادر شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.