قناعت، عدم اسراف و توجه به تولید ملی لازمه‌ی ایستادگی در برابر تحریم ها است

حجت‌الاسلام رئیسی در حاشیه‌ی نشست خبرگان رهبری:

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: لازم است پیام قناعت، عدم اسراف و توجه به تولید ملی گسترش یابد چرا که در صورت توجه کردن و حمایت از تولید ملی بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

به گزارش حوزه احزابممتازنیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عضو مجلس خبرگان رهبری در حاشیه‌ی نشست خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران توضیحاتی را درباره نشست امروز خبرگان رهبری ارائه کرد.

وی با اشاره به برگزاری دو اجلاس مجلس خبرگان رهبری در سال گفت: مطابق آیین‌نامه میان هر اجلاس یک جلسه مشترک میان اعضای هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون‌های مجلس خبرگان برگزار می‌شود.

رئیسی ادامه داد: هدف از برگزاری این جلسه بررسی وظایف خبرگان در رابطه با عملکرد کمیسیون‌ها و طرح مسائلی است که باید در این کمیسیو‌ن‌ها بررسی شود.

معاون اول رییس قوه قضاییه تصریح کرد: در این جلسه مسائلی مربوط به کشور و نکاتی که مردم امروز با آن روبرو هستند مثل تحریم‌ها مطرح می‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها نمی‌تواند ملت ایران را از اهداف عالی خود باز دارد، اظهار داشت: دشمنان تحریم‌ها را علیه ملت ایران به کار گرفته ا‌ند و در آن می‌دمند و تصور می‌کنند که می‌توانند از مقاومت ملت ایران بکاهند و آنرا به عقب نشینی وادار کنند اما این خیال واهی است.

وی ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری  نیز در راستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر مقاومت ملت ایران در تمامی تنگناها دشمن را پشیمان می‌کند و از بیانات مقام معظم رهبری حمایت می‌کند.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد:‌ این اقدام دشمنان حرکت شیطنت‌آمیزی است که برای به زانو درآوردن ملت ایران به کار می‌گیرند اما مردم هوشیار ایران همانگونه که در عرصه‌های مختلف مقاومت کرد‌ه‌اند می‌ایستند و عقب‌نشینی نمی کنند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه بررسی تحریم‌ها در دستور کار این جلسه خبرگان نیز قرار می‌گیرد، گفت: ما تاکید داریم که پیام قناعت و عدم اسراف و توجه به تولید ملی گسترش یابد چرا که در صورت توجه کردن و حمایت از تولید ملی بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری در پاسخ به سوالی در باره تشکیل شدن شورای فقهی از سوی هاشمی رفسنجانی گفت: در کشوری که راس آن ولی فقیه جامع الشرایط قرار دارد به هیچ عنوان بن بستی وجود ندارد و همه مسائلی که اتفاق می‌افتد درباره آن نظر داده می‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد:‌ فرض کنیم که هر کدام از قوا یک برداشتی از قانون را داشته باشند این برداشت‌ها در قانون سازو کار خاص خود را دارد و اگر مسئله به صورت یک معضل مطرح شود در مجمع تشخیص مصلحت نظام قابل طرح است و هیچ مسائلی در کشور نداریم که در رابطه با آن به بن بست برسیم.

معاون اول قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه است و تمامی مشکلات نیز در قانون اساسی پیش‌بینی شده ودر نظامی که مبتنی بر ولایت فقیه است هیچ بن‌بستی وجود ندارد. /س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.