قهرمانان روز اول انتخابی تیم ملی کشتی آزاد مشخص شدند/ برتری کمیل قاسمی در ۱۲۰ کیلو

۲۹خردادماه،

کمیل قاسمی قهرمان وزن ۱۲۰ کیلوگرم مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد شد.

به گزارش ایسنا، در فینال وزن ۱۲۰ کیلوگرم انتخابی تیم ملی کشتی آزاد کمیل قاسمی برای بار دوم محمرضا آذرشکیب را شکست داد و قهرمان این وزن شد.

در سایر اوزان هم مسعود اسماعیل پور در ۶۰ کیلوگرم و عزت الله اکبری در ۷۴ کیلوگرم به مقام قهرمانی رسیدند. همچنین در وزن ۸۴ کیلوگرم احسان لشگری در حالی مبارزه دوم خود با اسماعیل نجاتیان را برگزار نکرد که در دور مقدماتی یک بار او را برده بود. در واقع لشگری تنها کشتی گیر بدون باخت این وزن بود اما به سبب مصدومیت از ناحیه دنده مبارزه آخر خود را برگزار نکرد تا در جدول اسماعیل نجاتیان به عنوان فرد برتر ۸۴ کیلوگرم معرفی شود.

گزارش کشتی دوم آذرشکیب و قاسمی:

در دو دقیقه اول امتیازی رد و بدل نشد تا داوران امتیاز کم کاری را به قاسمی دهند. در این شرایط قاسمی ۳۰ ثانیه فرصت داشت تا امتیاز بگیرد وگرنه یک امتیاز از دست می داد. قاسمی در ثانیه های پایانی به پاهای آذرشکیب رسید اما نتوانست خاک کند. در ادامه آذرشکیب در کنار تشک به پشت قاسمی رفت که داوران پس از بازبینی فیلم یک امتیاز دیگر به قاسمی دادند. در حالی که نفر سوم المپیک لندن ۲ بر صفر عقب بود، با یک یک خم زیبا آذرشکیب را به پل زد و سه امتیاز گرفت. سه دقیقه اول با حساب ۳ بر ۲ به سود قاسمی به پایان رسید.

در سه دقیقه دوم آذرشکیب در حالی که ۴ بر ۲ عقب بود به سبب مصدومیت به کشتی ادامه نداد تا قهرمانی ۱۲۰ کیلوگرم نصیب قاسمی شود. کمیل قاسمی در کشتی قبلی هم آذرشکیب را ۶ بر ۲ برده بود.

البته قاسمی هم مانند مسعود اسماعیل پور با یک باخت قهرمان شد. قاسمی در دورهای مقدماتی به پرویز هادی باخته بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.