قهرمانی در آسیا را با پیکارهای جهانی قیاس نکنید/ نفرات باتجربه را در اختیار نداریم

تقی اکبرنژاد در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: حال و هوای رقابت‌های جهانی با پیکارهای آسیایی متفاوت است و به هیچ عنوان نمی‌توان با همان ذهنیت و برنامه آسیایی در میدان جهانی ظاهر شد. ضمن اینکه تمامی رقبای حاضر در رقابت‌های جهانی نیز تیم ما را به عنوان قهرمان آسیا قلمداد می‌کنند و بهترین و آماده‌ترین نفرات خود را به مصاف ما می‌فرستند.

وی در خصوص تغییر ترکیب کنونی تیم کشتی جوانان ایران با تیم سال گذشته تصریح کرد: هیچکدام از ملی پوشان سال گذشته را به دلیل شرایط سنی در اختیار نداریم و در نتیجه ما امسال تیمی کاملا جوان و کم تجربه را به رقابت‌های آسیایی قزاقستان اعزام کردیم. البته این بدان معنا نیست که ما برای دیگر مدعیان، حریف دست و پا بسته‌ای هستیم، چراکه همیشه با اتکا به توان و تکنیک ذاتی کشتی گیران جوان ایرانی و همچنین زحمت و تلاش کادر فنی با دست پر به کشورمان بازگشته‌ایم.

سرمربی تیم کشتی آزاد جوانان ایران ادامه داد: ترکیب تیم اعزامی به رقابت‌های جهانی تایلند نسبت به تیم آسیایی حدود ۴۰ درصد تغییر خواهد داشت و برای انتخاب ملی پوشان سه وزن این تیم نیز باید روز ۲۴ تیرماه یک دوره رقابت‌های انتخابی درون اردویی برگزار کنیم.

اکبرنژاد در خاتمه به برنامه آماده سازی جوانان تا روز اعزام به رقابت‌های جهانی نیز اشاره کرد و گفت: طبق برنامه باید چهار اردو تا زمان اعزام به رقابت‌های جهانی برگزار کنیم که این اردوها به صورت دوهفته‌ای در خانه کشتی شماره ۲ برگزار می‌شود و بین هر اردو نیز سه روز استراحت خواهیم داشت.

رقابت‌های جهانی کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جوانان جهان اواسط شهریورماه در تایلند برگزار خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.