«قهرمان» بهترین فیلم جشنواره «اسلو» شد

فیلم «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از سی و یکمین جشنواره فیلم‌هایی از جنوب اسلو در کشور نروژ شد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، سی و یکمین جشنواره فیلم‌هایی از جنوب اسلو فهرست برندگان خود را اعلام کرد و فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی موفق به کسب جایزه آینه نقره‌ای بهترین فیلم از این رویداد سینمایی شد. 

 «قهرمان» به همراه فیلم «قصیده گاو سفید» ساخته مشترک بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم، نمایندگان سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی این رویداد سینمایی شامل ۱۱ فیلم بلند بودند. 

در بیانیه‌ هیات داوران درباره فیلم «قهرمان» آمده است: «قهرمان فیلمی گیرا و غیرقابل پیش‌بینی درباره غرور و ریاکاری است. فیلم توجه ما را به ساختارهای اجتماعی در ایران جلب می‌کند و دیدگاهی کنایه‌آمیز از رابطه یک انسان عادی با آن‌چه در جهان خوب است ارائه می‌دهد. دروغ‌های به ظاهر کوچک می‌تواند عواقب سنگینی به همراه داشته باشد، به ویژه در جامعه‌ای که تلاش برای این‌که چگونه می‌خواهیم نشان داده شویم بر حقیقت غلبه می‌کند.‌ این فیلم با زمانه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم و فرهنگ سلبریتی و رسانه‌ها بسیار مرتبط است. کارگردانی دقیق اصغر فرهادی، این داستان غیرقابل پیش‌بینی و پیچیده را ارتقاء داده و به همه شخصیت‌ها ویژگی‌های انسانی قابل ‌شناختی می‌دهد. هیات داوران همچنین می‌خواهد توجهات را به قهرمان داستان یعنی رحیم با بازی امیر جدیدی جلب کند که با حضور آرام و دووجهی‌اش ما را فریفته و مجذوب خود می‌کند».

«جاده خاکی» به کارگردانی پناه پناهی و «کلوزآپ» ساخته عباس کیارستمی دیگر فیلم‌های ایرانی حاضر در جشنواره فیلم‌هایی از جنوب اسلو هستند که از تاریخ ۱۱ تا ۲۱ نوامبر (۲۰ تا ۳۰ آبان) در کشور نروژ برگزار می‌شود. 

 انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.