قهرمان ووشوی جهان: تمرینات بدنسازی و تکنیکی را دنبال می کنم

به گزارش ایرنا، ‘حمیدرضا قلی پور’ روز دوشنبه در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون ووشو خاطرنشان کرد: روزی دو نوبت تمرینات خود را دنبال می کنم و با توجه به اینکه زمان زیادی تا رقابت های انتخابی تیم ملی نمانده، باید وزن اصلی خود را نهایی کنم و با تمرکز بیشتر برای رقابت های انتخابی آماده شوم.

دارنده مدال طلای پیکارهای جهانی ووشو در ترکیه افزود: برای حضور در مسابقات آسیایی ویتنام باید به اوج آمادگی برسم.

وی تصریح کرد: البته رقابت های انتخابی تیم ملی و گرفتن جواز حضور در تیم ملی نیز کاری سخت است زیرا در سال های اخیر در کشور، ورزشکاران زیادی در وزن های سنگین فعالیت می کنند که عناوین جهانی و آسیایی نیز دارند.

قلی پور در این باره تصریح کرد: با سرمایه گذاری هایی که در این رشته شده است، قطعا در رقابت های انتخابی با چهره های نا آشنا اما قدرتمند رو در رو می شویم و بر این اساس سطح مسابقه های قهرمانی ایران و درون اردویی در کشور را می توان با مسابقات برون مرزی و جهانی مقایسه کرد.

قلی پور در خصوص سطح مسابقه های آسیایی ‘هوشی مینه’ ویتنام نیز تاکید کرد: سطح این مسابقات به نسبت رقابت های جهانی بالاتر است و هر حریف آسیایی، خطرساز و مدعی محسوب می شود زیرا این کشورها به لحاظ تکنیک و فن این رشته دانش کافی دارند و باید در مصاف با آنها با تمرکز و برنامه ریزی خاصی گام برداشت.

این ورزشکار ۲۳ ساله با اشاره به جمعیت رو به رشد این رشته در ایران گفت: آمار و ارقام نشان می دهد ووشو در مسیر پیشرفت قرار گرفته است و این حکایت از مدیریت خوب این رشته در کشف استعدادها و ورزش قهرمانی است.

دارنده مدال طلای مسابقات جهانی سال ۲۰۰۹ در تایوان اظهار داشت: فدراسیون ووشو حتی در زمان کمبود اعتبار، از تیم ملی حمایت خوبی کرد و شرایط خوبی برای آنان فراهم کرد و همین مساله موجب ادامه موفقیت های ووشو بوده است.

حمیدرضا قلی پور تا کنون پنج مدال طلای مسابقه های جهانی مالزی، چین، تایوان و ترکیه و بازی های آسیایی گوانگ ژو چین

را دریافت کرده است، ضمن اینکه وی دو مدال نقره از مسابقات جهانی چین، ماکائو و دو نقره مسابقات آسیایی را در کارنامه خود دارد.

۱۸۲۸ / ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۳۵۳۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.