قوانین تازه وزارت علوم در پردیس‌ها، دوره‌های مجازی و بین‌المللی دانشگاه‌ها

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

22-334.jpg

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی از نهایی شدن شیوه‌نامه راه‌اندازی خبر داد و گفت:‌ برای نهایی شدن شیوه‌نامه ایجاد شعب مشترک نیز جلسه‌ای در هفته آینده در شورای گسترش آموزش عالی تشکیل می‌شود.

به گزارش تفسیری سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر ابوالفضل حسنی در حاشیه چهل و چهارمین همایش معاونان آموزشی دانشگاه‌ها در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کلیه اطلاعیه‌های مربوط به پذیرش دانشجو در پردیس‌های دانشگاه‌ها باید به تأیید دفتر گسترش آموزش عالی برسد، گفت:‌ در صورتیکه پذیرش دانشجو مطابق شیوه‌نامه مصوب وزارت علوم نباشد هیچ دانشجویی نمی‌تواند در این پردیس‌ها فارغ‌التحصیل شود و مدارک فارغ‌التحصیلان پردیس‌های متخلف نیز لغو می‌شود.

وی همچنین با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه پذیرش دانشجو در پردیس‌های دانشگاهی گفت: دانشگاه‌ها تنها از طریق آزمون نیمه متمرکز دکتری می‌توانند برای پردیس‌های خود دانشجوی دکتری پذیرش نمایند. همچنین پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد نیز براساس برگزاری آزمون اختصاصی امکان‌پذیر خواهد بود.

دکتر حسنی در ادامه تاکید نمود: اگر فردی در پردیس دانشگاهی تحصیل نموده و این پردیس از سوی شورای گسترش آموزش عالی مجوز ارائه دوره‌ را نداشته باشد، تحصیل این فرد کان لم یکن تلقی می‌شود.

وی با اشاره به شهریه پردیس‌های دانشگاهی، تصریح نمود: شهریه‌ای که برای پذیرش دانشجو در پردیس‌های دانشگاهی توسط دفتر گسترش آموزش عالی تعیین شده است به عنوان سقف شهریه محسوب می‌شود. تعیین شهریه پایین‌تر از اعلام شورای گسترش تنها با تصویب هیئت امنای دانشگاه‌ها امکان‌پذیر است.

حسنی در ادامه با اشاره به نحوه اجرای دوره‌های مجازی دانشگاه‌ها، تصریح نمود: به دانشگاه‌هایی که به ارزیابی مربوط به برگزاری دوره‌های مجازی پاسخ ندهند، اجازه راه‌اندازی رشته‌های تازه مجازی داده نمی‌شود. در این جهت نظام‌نامه برگزاری دوره‌های مجازی و یادگیری الکترونیکی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده که در این نظام‌نامه همهی مراحل ایجاد، پذیرش و مقررات آموزشی این دوره‌ها تشریح شده است.

مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم در خاتمه با بیان اینکه نحوه برگزاری آزمون‌های کارشناسی ارشد و نیمه متمرکز دکتری سال ۹۲ تغییرات خاصی نخواهند داشت، اظهار نمود: تنها تغییر آزمون نیمه متمرکز دکتری تجدید نظر در وزن مرحله مصاحبه آزمون خواهد بود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.