قوانین موجود برای برخورد با عرضه محصولات در ظروف پلاستیکی محکم نیست

۱۳خردادماه،

رئیس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت از نبود قوانین کافی برای برخورد با عرضه محصولات غذای در ظروف پلاستیکی خبر داد.

دکتر کاظم ندافی، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  محصولاتی که در ظروف پلاستیکی دسته بندی می شوند باید مجوز از سازمان غذا و دارو برای تائید دسته بندی در این نوع ظروف داشته باشند در واقع باید نوع ظروف پلاستیکی طوری تعبیه شده باشد که مواد تشکیل دهنده این ظروف وارد آن نشود.

وی در پاسخ به این سوال که بعضی از مغازه ها اقدام به فروش ترشی، آبلیمو و از این دست مواد می کنند این مواد را در ظروف پلاستیکی یک بار مصرف به فروش می رسانند آیا این ظروف تائید شده می باشند گفت: از نظر علمی مورد تائید نیستند و برای جلوگیری از فروش این مواد نیاز به قوانین محکم و باز دارنده داریم که متاسفانه وجود ندارد .

بازرسین ما هنگام بازدید از این مغازه ها اگر از نمونه های موجود این ظروف که نمونه گیری می کنند با موارد غیر بهداشتی برخورد داشته باشند می توانند برخورد کنند در غیر این صورت ما نمی توانیم جلوی فروش بعضی مواد را در این ظروف بگریم .

ندافی خاطر نشان کرد: در کل باید مردم از خرید این مواد غذایی که بیشتر هم اسیدی می باشند خود داری کنند و هنگام مواجه با موارد غیر بهداشتی مورد را ما از طریق سامانه ۱۴۹۰ اطلاع دهند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.