قول رئیس جمهور: احیای دریاچه ارومیه از اولویت‌های سفر بنده به آذربایجان‌غربی است

رئیس‌جمهور احیای دریاچه ارومیه را یک ضرورت راهبردی برای استان آذربایجان غربی و منطقه شمال غرب کشور خواند و گفت: احیای دریاچه ارومیه از اولویت‌های سفر بنده به آذربایجان غربی است. گام‌هایی برای تحقق این هدف برداشته شده اما به سرانجام نرسیده است و قصد داریم این اقدامات را به سرانجام برسانیم.

قول رئیس جمهور: احیای دریاچه ارومیه از اولویت‌های سفر بنده به آذربایجان‌غربی است

به گزارش ممتاز نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های بیست و یکمین سفر استانی دولت مردمی در دیدار جمعی از نخبگان، علماء، خانواده شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم استان آذربایجان غربی اظهار داشت: استفاده از دیدگاه جوانان و فرهیختگان برای دولت و کشور سرمایه است و از آن استقبال می‌کنیم.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید همواره نعمت امنیت، وحدت و انسجام ملی را پاس بداریم، خاطرنشان کرد: امروز وحدت، امنیت و انسجام ملی در سطح کشور و این استان مثال زدنی است و این امنیت و وحدت زمینه پیشرفت و توسعه یافتگی کشور را فراهم می‌کند.
رئیسی افزود: بر همه صاحب‌نظران، خردورزان، اندیشمندان، علما و بزرگان لازم است که به سهم خود پاسدار این وحدت و انسجام باشند و به هیچ عنوان اجازه ندهند بدخواهان آن را مخدوش کنند.
رئیسی با تاکید بر اینکه وحدت و انسجام مولفه‌ای حیاتی در تامین امنیت ملی است، اظهار داشت: وحدت یک اقدام تاکتیکی و مقطعی نیست، بلکه یک ضرورت راهبردی است.
رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه باید از راهنمایی‌ها و پیشنهادات دانشگاه‌ها و مراکز علمی به عنوان اتاق فکر دولت بهره برد، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و مراکز علمی آذربایجان غربی به حل مسائل استان کمک کنند. باید بین مراکز علمی و فرهیختگان با دستگاه های اجرایی یک رابطه مستمر برقرار شود.
رئیسی احیای دریاچه ارومیه را ضرورتی راهبردی برای استان آذربایجان غربی و منطقه شمال غرب کشور خواند و گفت: حیات این دریاچه برای کشور و منطقه تاثیرگذار و احیای آن از اولویت‌های سفر بنده به آذربایجان غربی است. گام‌هایی برای احیای این دریاچه برداشته شده اما به سرانجام نرسیده است و قصد داریم این اقدامات را به سرانجام برسانیم.
رئیسی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی استاندار مبنی افزایش چند برابری حجم و ارزش صادرات امسال استان نسبت به سال های گذشته، بر ضرورت بهره‌گیری مناسب تر از ظرفیت معادن استان تاکید کرد و گفت: دولت به دنبال آن است که به جای خام‌فروشی، با تولید کالا از مواد اولیه معدنی، ارزش افزوده و اشتغال مضاعفی برای کشور ایجاد کند.
رئیسی در ادامه بر ظرفیت بالای استان آذربایجان غربی در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: کشاورزی در این استان باید متناسب با آمایش سرزمین و با الگوی کشت مناسب توسعه یابد.
رئیس جمهور با اشاره به وضعیت منطقه و کمبود غلات در جهان با طرح این پرسش که آیا می‌توانیم در زمینه تامین محصولات کشاورزی استراتژیک خودکفا شویم؟ گفت: بله، می‌توان در این زمینه خودکفا شد و به دنبال این هستیم خودکفایی در کالاهای اساسی اتفاق بیافتد.
رئیسی با تاکید بر استفاده از نیروهای برخوردار از روحیه جهادی برای حل مشکلات کشور گفت: پس از انحلال جهادسازندگی روحیه جهادی از بین نرفته است. جوانان کشور در بسیج سازندگی اقداماتی انجام می‌دهند که قابل تقدیر است. در دولت شکل‌گیری جهاد را با یک ساختار و سازوکار جدید دنبال کردیم که انشاءالله به زودی فعال خواهد شد.
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه اساس بودجه‌ریزی در بودجه ۱۴۰۱ بر اساس عدالت بوده است، اظهار داشت: محور بودجه ۱۴۰۱، تحققق عدالت بر محور آمایش سرزمینی بوده است. جهت همه اقدامات و برنامه های دولت به سمت عدالت است.
رئیسی افزود: ممکن است عده‌ای در مسیر تلاش برای تحقق عدلت ناراحت شوند، اما برای ما مردم مهم هستند. توجه دولت مردمی به مردم است، ما از ناراحتی عده‌ای نگرانی نداریم اما از ناراحتی مردم نگران می‌شویم.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید تبادلات مرزی فعال و کولبری و ته‌لنجی سامان‌دهی شود، گفت: آیین‌نامه‌های این موضوع در دولت در حال قطعی شدن است. یک عده از این طریق امرار معاش می کنند، اما باید مشخص شود چه چیزی را صادر و چه چیزی را وارد کنند.
رئیسی تاکید کرد: تبعیض، فقر و فساد زیبنده نظام اسلامی نیست و دولت مصمم است زمینه‌ها و بسترهای فساد را از بین ببرد؛ دولت گام‌های موثری برای از بین بردن بسترهای فساد برداشته است. همچنین برای رفع فقر مطلق، ۵ میلیون نفر از افراد فاقد پوشش بیمه، به شکل رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.
رئیسی تصریح کرد: دولت در راستای افزایش ارزش پول ملی، سیاست جلوگیری از استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول را برای مهار تورم در پیش گرفته است.
رئیس جمهور با بیان اینکه امروز همکاری ملت با دولت مثال زدنی است و مردم دشمن را مایوس کرده‌اند، گفت: بصیرت ملت و همراهی آنها دشمن را ناکام گذاشت. ملت ایران صاحبِ نظر است و این نکته‌ای بسیار مهم، مایه امید انقلابیون و سبب یاس دشمنان است.
رئیسی تاکید کرد: مشارکت و همراهی مردم، دولت را برای برداشتن گام‌های بلند در جهت اصلاحات اقتصادی آماده می‌کند. با کمک شما مردم و لطف خداوند می‌توان گام‌هایی بلند در جهت رفع مشکلاتی برداشت که سال‌ها مردم را رنج داده است.
رئیس جمهور ادامه داد: در مواجهه با مشکلات آیا باید برای حل آنها تدبیر کرد یا عافیت‌طلبانه از آنها چشم‌پوشی کنیم؟ ممکن است در این راه به انسان تهمت بزنند، اما الگوی ما شهدایی هستند که در میدان مبارزه با باطل و ایستادگی بر حق، جان و مال و آبروی خود را تقدیم کردند.
رئیسی اظهار داشت: شهید باکری و شهید حاج قاسم سلیمانی برای رسیدن به اهداف خود راهِ همواری نداشتند. شعار ما می‌توانیم، شعار حاج قاسم و شهید باکری ها بود. باید راه را برای رسیدن به اهداف هموار کرد.
رئیس جمهور تاکید کرد: بسیار به آینده امیدوار هستم و آن را روشن می‌بینم. جنگ امروز،‌ جنگ‌ِ اراده‌ها است و همواره دیده ایم که اراده متکی به خداوند و مردم، پیروز است. دولت و مردم در میدان کار و تلاش هستند و این میدان را ترک نمی‌کنند.
رئیسی با تاکید بر ضرورت تشریح اقدامات فرهنگی دولت برای مردم، گفت: همانطور که در دولت یک ستاد اقتصادی وجود دارد، یک ستاد فرهنگی نیز تشکیل داده‌ایم. دولت مردمی نسبت به مسائل فرهنگی دغدغه جدی دارد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.