قول نوبخت به نمایندگان شهرستان‌ها؛ بودجه استان‌ها با مشورت نمایندگان تعیین می‌شود

در مجلس مطرح شد:

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
محمدباقر نوبخت به نمایندگان مجلس قول داد در اردیبهشت ماه برای بودجه با دو نفر از نمایندگان هر مجمع استانی تشکیل جلسه دهد و شاخص بودجه هر استان را تنظیم کند.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر دوشنبه ۲۸ بهمن ماه و در ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه بودجه سال ۹۳، با اصلاح بندی از لایحه بودجه مقرر کردند معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور موظف است بر اساس شاخص‌های مربوط نسبت به توزیع جدول بودجه شهرستان‌ها اقدام و اعتبار جداول استانی در مقاطع ابلاغ تخصیص را حداقل برابر میانگین تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کشور تخصیص دهد.

بر این اساس، اعتبارات جدول بودجه استان‌ها تا پایان اردیبهشت سال که توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و با رعایت ماده ۱۸۰ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی تشکیل می‌شود جهت تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های ملی و استانی و یا احداث پروژه‌های کوچک تا سقف اعتبار ۱۰ میلیارد ریال که حداقل طی دو سال به بهره‌برداری می‌رسد، توزیع می‌شود.

محمدباقر نوبخت به عنوان نماینده دولت در موافقت با اصلاح این بند از لایحه بودجه اظهار داشت: به نمایندگان قول می‌دهیم در اردیبهشت ماه برای بودجه هر استان با دو نفر از نمایندگان هر مجمع استانی تشکیل جلسه دهیم و شاخص بودجه هر استان را تنظیم کنیم.

وی افزود: با همکاری مجامع استان‌ها شاخص‌های توزیع بودجه به روز خواهد شد و بودجه توزیع می‌شود تا برای طرح‌های نخستویت‌دار و شاخص شهرستان‌ها هزینه شود.

پیش از این نمایندگان مجلس، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور را موظف کرده بودند که با نظارت کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نسبت به توزیع جداول شهرستانی اقدام و اعتبار این جداول را در مقاطع ابلاغ تخصیص حداقل برابر میانگین تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه کشور تخصیص دهد.

در ادامه اصلاحات ایرادهای لایحه بودجه سال ۹۳ نمایندگان مجلس به هر یک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکت‌های تابعه اجازه دادند هر دو ماه از هر واحد مسکونی مشترک گاز مبلغ یک هزار ریال و از هر واحد مسکونی مشترک برق مبلغ ۵۰۰ ریال اخذ و نسبت به بیمه خسارات مالی و جانی اعم از فوت و نقص عضو و جبران هزینه‌های پزشکی ناشی از انفجار، آتش‌سوزی و مسمومیت مشترکین شهری و روستایی گاز و برق از طریق شرکت‌های بیمه با برگزاری مناقصه اقدام کنند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.