قیمت دلار در بودجه ۹۲ بین ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ هزار تومان خواهد بود/ پیش‌بینی نفت ۱۰۰ تا ۱۲۰ دلاری در بودجه سال آینده

۱۴م دیماه ،

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نرخ دلار در بودجه سال آتی بین ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان خواهد بود.

حجت‌الاسلام سید‌ناصر موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهار‌نظر “وزیر اقتصاد و دارایی” مبنی بر پیش‌بینی “دلار ۲۰۰۰ تومانی در لایحه بودجه ۹۲” گفت: این خبر  قطعی نیست، چرا‌که اصل اظهارات وزیر اقتصاد و دارایی بر آن بود که نرخ ارز در بودجه سال آتی از نرخ مرکز مبادلات کمتر و از ۲۰۰۰ تومان بیشتر نخواهد بود، که براین اساس نرخ ارز در بودجه ۹۲ بین ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان است.

وی در ادامه افزود: با توجه به تحولات بین‌المللی از جمله “رکود اقتصادی در آمریکا” و کشورهای غربی و تحولات سیاسی منطقه، قطعا قیمت ارز کاهش خاصی نخواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه قیمت ارز در بودجه هرچه به واقعیت نزدیک‌تر باشد، بودجه با مشکل کمتری مواجه خواهد بود، اظهار داشت: به نظرم اگر نرخ دلار در بودجه بین ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان دیده شود، شاید در سال ۹۲ مشکلات کمتری داشته باشیم.

نماینده مردم فلاورجان در خصوص قیمت نفت در بودجه نیز عنوان کرد: قیمت نفت نیز در بودجه ۹۲ باید بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ دلار دیده شود، چرا که با توجه به تحولاتی که در عرصه بین‌المللی خصوصا کشورهای اسلامی و نفت‌خیز به وجود آمده، قطعا قیمت نفت در بازار و “اوپک” کمتر از این دیده نمی‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در عین‌حال نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که باید بودجه را به گونه‌ای تدوین کرد که کمترین اتکاء به “نفت” را داشته باشد و پیشتر به “صادرات غیر‌نفتی”، بحث “مالیات” و درآمدهای داخلی یعنی “تولید‌ملی” که “مقام معظم رهبری” نیز بر آن سفارش کردند، حرکت کند.

انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.