قیمت روزانه ارز را بانک‌ها اعلام می کنند

بینا- قیمت روزانه ارز قابل مبادله در اتاق مبادلات ارزی براساس تعیین نرخ ارز آزاد و استعلام از کانون صرافان و بانک‌ها انجام می‌شود.
به گزارش بینا، صمد کریمی سخنگوی اتاق مبادلات ارزی به باشگاه خبرنگاران گفت: این قیمت طوری استعلام می‌شود که ۲ درصد زیرقیمت به بانک‌ها اعلام می‌شود ضمن آنکه قرار بوده این قیمت به صورت الکترونیکی و آنلاین در اختیار متقاضیان قرار بگیرد که هنوز چنین تصمیمی برای اعلام نرخ روزانه ارز برای انجام مبادلات ارزی در اتاق مبادلات ارزی به رسانه ها صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد: اگرچه روز گذشته روز آغاز فعالیت رسمی این مرکز بوده اما بسیار روز پرکار و خوبی بوده زیرا از سوی هموطنان سوالات زیادی در خصوص عملکرد این مرکز مطرح شد و ما امیدواریم با راه اندازی این مرکز در روز گذشته رسما آغاز به فعالیت کرده شاهد ایجاد تعادل در بازار ارز کشور باشیم.
وی تصریح کرد:‌ این طرح در راستای حمایت از تولید و بهره گیری مناسب از سهم ۱۴٫۵ درصدی نفت برای اشتغال زایی مناسب در کشور است که این کار باعث ایجاد رشد اشتغال در کشور و افزایش سهم تولیدات داخلی می‌شود.
وی با بیان اینکه معمولا خانواده‌ها به علت بالا بودن ریسک مبادلات ارزی وارد چنین بازارهای پرریسکی نمی‌شوند گفت: راه اندازی چنین مرکزی با حضور نمایندگان بانک مرکزی، بانک ملت و کشاورزی و سازمان توسعه تجارت نقش مهمی در کاهش ریسک و ایجاد تعادل در بازار ارزی کشور دارد.
گفتنی است، ساعت کار مرکز همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۴ بعدازظهر می‌باشد اما به علت بالا بودن حجم کار ممکن است ساعت پایانی با یکی دو ساعت افزایش روبه باشد که روز گذشته به علت حضور گسترده هموطنان ساعت پایانی این مرکز تا ۹ شب بوده است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.