قیمت نان در فازدوم کاهش می‌یابد یا افزایش؟

در حالی که هنوز زمان دقیق اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها مشخص نشده، گمانه‌زنی‌ها درباره قیمت جدید نان آغاز شده است.

ایسنا، روز گذشته مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در حالی از افزایش ۱۰ درصدی قیمت خرید گندم در سال جاری خبر داد که در همین حال سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از کاهش قیمت موقتی نانهای صنعتی پرمصرف در بازار خبر داده است.

به گفته عباس قبادی، گندم امسال با قیمت هر کیلوگرم ۳۹۵ تومان درحال خرید است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در عین حال از اعلام زمان ورود گندم‌های خریداری شده با قیمت افزایشی به نانوایی‌های کشور خودداری کرد.

البته مشخص است که به زودی ذخیره مربوط به گندم خریداری شده در گذشته تمام شده و بعد از آن گندم با قیمت افزایشی در اختیار نانوایی‌ها قرار خواهد گرفت که این به معنای افزایش قیمت آرد و در نتیجه نان خواهد بود.

از سوی دیگر کاوه زرگران، دبیر اتحادیه سراسری تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان ایران پیش‌بینی کرده که گندم با قیمت افزایش یافته تا پایان ماه جاری به دست نانوایی‌ها خواهد رسید.

او در عین حال از کاهش موقتی قیمت برخی انواع نانهای بسته‌بندی شده حجیم و نیمه حجیم پرمصرف تا قبل از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها طبق توافق با سازمان حمایت خبر داد. البته این کاهش قیمت نان هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش ایسنا، در صورتی که فاز دوم قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها از ابتدای خرداد امسال اجرایی شود، به نظر می‌رسد زمان چندانی برای کاهش قیمت‌ نانهای صنعتی وجود نداشته باشد و قیمت نان بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش یابد. البته این موضوع فقط شامل حال نان نخواهد شد، بلکه سایر محصولات غذایی مرتبط با گندم و آرد از جمله ماکارونی نیز احتمالا با تغییر قیمت مواجه خواهند شد.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.