قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

قیمت نفت در بازارهای جهان روز چهارشنبه در حالی که دلالان در انتظار انتشار آمار میزان ذخایر نفتی آمریکا هستند افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه ، دربازار لندن تا هنگام روز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر با ۲۸ سنت افزایش به ۱۰۳ دلار و ۷۰ سنت رسید.
در قراردادهای اصلی بازار نیویورک نیز قیمت هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر با ۱۸ سنت افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت رسید.
دلالان نفتی در انتظارند که وزارت انرژی آمریکا جدیدترین آمار ذخایر نفتی این کشور را در ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ اعلام کند. انتشار این داده ها شاخصی در مورد میزان تقاضای انرژی در بزرگترین اقتصاد جهان خواهد بود.
روز سه شنبه انتشار داده های مربوط به تولید در چین موجب افزایش اندک قیمت نفت در بازارهای جهانی شد. قیمت نفت پیش از آن در روز دوشنبه با ادامه یافتن بحران بدهی منطقه یورو و پیش بینی تقاضای ضعیف برای نفت بیش از ۳ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه کاهش یافته بود.
هفته گذشته قیمت نفت در بازارهای جهانی به بالاترین سطح خود در دو ماه گذشته افزایش یافت که علت اصلی این افزایش نگرانی از این بود که افزایش تنش ها در منطقه نفت خیز خاورمیانه ، بویژه تنش های مربوط به ایران و سوریه ، به عرضه نفت لطمه بزند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.