قیمت های گاز با انرژی های تجدید پذیر هماهنگ شود

شنبه ۲۰ خرداد – ۰۵:۰۸:۳۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

پیشنهاد جدید گازپروم؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- شرکت گازپروم از احتمال هماهنگ شدن قیمت های گاز با انرژی های تجدید پذیر در قراردادهای بلندمدت گلزی خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد: انرژی های تجدید پذیر به تدریج احتمال دارد جایگزین نفت برای قیمت گذاری گاز در قراردادهای بلند مدت شود.
الکساندر مدودوف، معاون رئیس شرکت گازروم در کنفرانس جهانی گاز در کوالالامپور گفت: زمان آن رسیده تا راه هایی برای توسعه و ارتقا سیستم قیمت گذاری گاز بهبود یابد و انتخاب منابع تجدید پذیر انرژی می تواند در آینده به عنوان یک پیشنهاد برای شاخص قیمت گذاری قیمت ها انتخاب شود.
قیمت های گاز در قراردادهای شرکت گازپروم با قیمت های نفت و فرآورده های نفتی مرتبط و هماهنگ است؛ روشی که تاریخ آن به دهه ۱۹۷۰، زمانی که از سوخت های فسیلی به عنوان سوخت نیروگاه های تولید برق استفاده می شد، برمی گردد.
با تقویت قیمت نفت خام برنت دریای شمال طی سه سال گذشته و ارزان تر شدن قیمت گاز در معاملات که سبب ضرردهی شرکت های بزرگ اروپایی در قراردادهای بلندمدت گازی آنها شد، این شرکت ها درخواست یک روش جدید قیمت گذاری را مطرح کردند.
زیرشاخه های دو شرکت ای او ان و آر دبلیو یی، بزرگ ترین شرکت های آلمانی، درباره قیمت های گاز وارداتی از شرکت گازپروم روسیه به دادگاه شکایت کرده اند.
شرکت گازپروم از قیمت گذاری گاز در قراردادهای خود که مرتبط و هماهنگ با قیمت های نفت است، به عنوان روشی برای حمایت از خریداران در مقابل نفوذ تولیدکنندگان و خطرهایی که ممکن است در آینده به وجود آید، دفاع کرده است.
شرکت گازپروم که یک چهارم نیازهای گازی اروپا را تامین می کند، به دنبال افزایش سهم خود در بازار این قاره به ۳۰ درصد است و برنامه ای برای جداسازی قیمت های گاز از قیمت های نفت به این زودی ها ندارد.
مدودوف گفت: باید درباره پیشنهادهای جداسازی قیمت های گاز از قیمت های نفت محتاطانه عمل کرد.
وی افزود: قراردادهای بلند مدت گازی امنیت عرضه گاز را تضمین و از منافع خریداران و فروشندگان گاز حمایت می کند.
این مقام روسی همچنین اظهار کرد: این قراردادها همچنین کمک می کند تا خطرها و تامین سرمایه گذاری های بلند مدت میان خریداران و فروشندگان گاز تقسیم شود.
سهم شرکت گازپروم در بازار گاز اروپا از ۲۴ درصد در سال ۲۰۱۰ به ۲۷ درصد در سال ۲۰۱۱ افزایش یافته است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۹۱۷۰۸۳۱۶۲۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.