قیمت‌مسکن‌ در محله‌های‌شمال تهران+جدول

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

زمانی بود که قیمت مسکن در محله‌های شمالی تهران به هیچ عنوان قابل مقایسه با قیمت مسکن در دیگر نقاط تهران نبود. افزایش قیمت مسکن در یکی دو سال اخیر اما شکاف قیمت بین شمال و جنوب تهران را کمی پر نمود. ولی این سبب نشد که محله‌های شمالی تهران فاصله قیمتی را با نقاط دیگر افزایش ندهند و به پله‌های بالاتری نرسند.

به گزارش تفسیری خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران این روزها قیمت مسکن در شمال شهر تهران به قدری بالا رفته‌است که کمتر کسی جرات خرید خانه در این محلات را پیدا می‌کند. همیشه قیمت مسکن در این محلات در فازهای دیگری نسبت به مناطق دیگر تهران به سر می‌برده است اما تا به حال هیچ‌گاه به این قیمت‌های فضایی نرسیده بود. برای مثال تا دو سال پیش می‌شد در سعادت‌آباد یا شهرک غرب، یا حتی پاسداران برای هر متر مسکن ۳ میلیون تومان پرداخت نمود. این روزها اما خرید مسکن در این محلات با هر متر ۳ میلیون تومان یک شوخی به حساب می‌آید.

افزایش قیمت مسکن در یکی دو سال قبل البته تاثیر بسیار بسیاری بر این افزایش قیمت‌ها داشت. همانطور که آمارهای هم نشان داده‌اند قیمت مسکن در تهران سال قبل ۶۰ درصد افزایش پیدا نمود. در ابتدای سال جاری هم که ۳۵ تا ۴۰ درصد به قیمت مسکن افزوده شد. بنابراین جمع این میزان افزایش به ۱۰۰ درصد رسید. از همین رو می‌توان گفت که قیمت مسکن از ابتدای سال پیش تا همین امروز بیشتر از ۱۰۰ درصد گران تر شده است. خانه‌های اعیان‌نشین شمال تهران که پیش از این هم گران بودند مسلما با افزایش ۱۰۰ درصدی به مقامات بالاتری هم رسیدند.

برای مثال اکنون در منطقه نیاوران هر متر مسکن نوساز به قیمت هر متر ۶ تا ۸ میلیون تومان رسیده است. این قیمت سال پیش تقریبا ۴ تا ۵ میلیون تومان بوده‌است. همچنین در سعادت آباد قیمت هر متر مسکن از ۳ میلیون تومان به متری ۵ تا ۶ میلیون تومان و حتی بیشتر هم رسیده است.
برای اطلاع از قیمت مسکن در دیگر مناطق اعیان‌نشین می‌توانید به جدول مراجعه نمایید!

محله متراژ قیمت هر متر(میلیون تومان) قیمت کل(میلیون تومان)
ازگل ۱۱۰ ۵ ۵۵۰
شهرک‌غرب ۱۲۵ ۶٫۴۰۰ ۸۰۰
اختیاریه ۱۰۸ ۴ ۴۳۲
زعفرانیه ۱۱۰ ۱۰ ۱٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰
قیطریه ۱۱۵ ۵٫۸۰۰ ۶۶۷
سعادت‌آباد ۱۲۵ ۶ ۷۵۰
دارآباد ۱۱۰ ۶٫۵۰۰ ۷۱۵
فرمانیه ۱۱۴ ۷٫۵۰۰ ۸۵۵


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.