قیمت باقی خودروها به زودی تعیین می‌شود

۱۱خردادماه،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «ممتاز» به نقل از ایسنا، حدود دو هفته پیش شورای رقابت نرخ تورم باقی خودروهای داخلی مانند تندر ۹۰ و ۲۰۶ که از ارزبری بالایی برخوردار می باشند را اعلام کرد.

نرخ تورم اعلام شده که در حدود ۵۲ تا ۶۰ درصد بود مورد اعتراض خودروسازان قرار گرفت به گونه ای که این شرکت ها اعلام کردند با توجه به آن که موفق به دریافت ارز مبادله ای نشده اند نرخ تورم این خودروها باید براساس ارز آزاد محاسبه شود.

پس از آن رییس شورای رقابت اعلام کرد که درخواست خودروسازان در این زمینه دریافت شده و پس از استعلام از بانک مرکزی، در صورت عدم استفاده خودروسازان از ارز مبادله ای قیمت باقی خودروها براساس ارز آزاد محاسبه خواهد شد.

براساس تازهترین خبرها به دست آمده، بانک مرکزی به زودی به استعلام صورت گرفته در این زمینه پاسخ داده و براساس آن شورای رقابت دربارهٔ تعیین قیمت باقی خودروهای داخلی براساس ارز مبادله ای یا آزاد تصمیم گیری خواهد کرد.

این در حالی است که تعیین قیمت خودروی تندر ۹۰ براساس ارز مبادله ای مورد اعتراض خودروسازان قرار گرفته است به گونه ای که این شرکتها عنوان می کنند در حالیکه بعضی قطعات تولید این خودرو به قیمت ۲۸ میلیون تومان از رنوپارس دریافت می گردد قیمت فروش این خودرو کمتر از این مقدار تعیین شده است.

ماخذ:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.