قیمت جهانی طلا از مرز ۱۷۰۰ دلار گذشت

قیمت جهانی طلا از مرز ۱۷۰۰ دلار گذشت | چاپ |
پنجشنبه ۱۶ شهریور ساعت ۱۱:۵۷

بینا- به دنبال افزایش ارزش یورو در برابر دلار قیمت جهانی هر اونس طلا امروز به بالاترین حد خود در شش ماه اخیر رسیده است .
به گزارش بینا به نقل از سایت طلا به نقل از/ رویترز ، افزایش ارزش یورو در برابر دلار و افزایش چشمگیر قیمت طلا در حالی است که قرار است نشست مقامات ارشد بانک مرکزی اروپا امروز پنج شنبه برگزار شود .
بر این اساس ، کارشناسان بین المللی و سرمایه گذاران همچنین منتظر اعلام گزارش جدید وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت نرخ بیکاری در ماه آگوست هستند .
قیمت هر اونس طلا امروز با ۳ دلار و ۳۷ سنت افزایش به بیش از ۱۶۹۶ دلار و ۴۱ سنت رسیده است که این بالاترین رکورد از ماه مارس می باشد .
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی در صورت عملکرد ضعیف بازار کار آمریکا در ماه آگوست، بانک مرکزی این کشور در نشست ۱۲ و ۱۳ سپتامبر سیاستهای انبساطی جدیدی را اتخاذ خواهد کرد . قیمت هر اونس طلا در بازار نیویورک آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز با ۵ دلار افزایش به بیش از ۱۶۹۹ دلار رسیده است .
گفتنی است، بانک مرکزی اروپا قرار است در نشست امروز خود در خصوص اجرای طرح خریداری اوراق قرضه کشورهای بحران زده منطقه یورو تصمیم گیری کند .


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.