قیمت جهانی طلا سقوط نمود

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ارانیکو در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

چکیده: قیمت جهانی طلا در معاملات روز پیش ۴۰ دلار کاهش یافت و به ۱۶۷۵ دلار در هر اونس رسید که پایین رقم طی دو ماه پیش است.

قیمت جهانی طلا با ادامه روند نزولی خود در پایان معاملات روز پیش به ۱۶۷۵ دلار در هر اونس رسید که پایین رقم طی دو ماه پیش است.

قیمت هر اونس طلا در روز پیش ۴۰ دلار کاهش یافته است که به عقیده کارشناسان افزایش ارزش دلار و انتشار یافتن گزارش تفسیری مربوط به اشتغال آمریکا سبب افت قیمت طلا در این روز بوده است. قیمت طلا در هفته پیش ۲ درصد کاهش داشته است.

بر اساس گزارش تفسیری رویترز ارزش دلار در برابر یورو طی روز پیش بیش از یک سنت افزایش یافت و هر یورو در برابر ۱٫۲۸۳۵ دلار معامله شد.

وزارت کار آمریکا نیز اعلام نمود در ماه اکتبر ۱۷۱ هزار فرصت شغلی تازه در آمریکا ایجاد شده است که این رقم بسیار بیشتر از پیش بینی کارشناسان بوده است. در عین حال نرخ بیکاری این کشور از ۷٫۸ درصد در ماه پیش به ۷٫۹ درصد افزایش یافت که افزایش تعداد متقاضیان کار سبب آن اعلام شده است.

افزایش عرضه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز سبب دیگر افت شدید قیمت طلا طی روز پیش اعلام شده است.

قیمت جهانی طلا در معاملات جمعه وارد کانال ۱۶۰۰ دلاری شده است و انتظار می رود با ادامه نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی منطقه یورو و آمریکا روند نزولی قیمت این فلز گرانبها طی روزهای آینده همچنان ادامه پیدا کند. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه برگزار می گردد و بعضی کارشناسان نتیجه این انتخابات را نیز در قیمت طلا موثر می دانند.

تشدید بحران بیکاری در آمریکا می تواند نقش تعیین نماینده ای در انتخابات ریاست جمهوری این کشور داشته باشد.

قیمت جهانی نفت نیز در روز جمعه به شدت کاهش داشته است. قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا با ۲٫۲۳ دلار کاهش به ۸۴٫۸۶ دلار رسیده است. هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با کاهش ۲٫۴۹ دلار به ۱۰۵٫۶۸ دلار رسیده است.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.