قیمت جهانی نفت اندکی کاهش یافت

قیمت نفت پس از سقوط بیش از چهار درصدی که شب گذشته تجربه کرد، در معاملات روز چهارشنبه به دلیل نگرانی‌ها نسبت به کندی تقاضای چین برای سوخت، به روند نزولی خود ادامه داد.

قیمت جهانی نفت اندکی کاهش یافت

به گزارش ممتاز نیوز، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در اوت، ۲۸ سنت کاهش یافت و به ۷۳ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۶ سنت کاهش، به ۶۹ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت برنت روز سه شنبه با ۴.۶ درصد کاهش و شاخص نفت آمریکا با ۴.۴ درصد کاهش بسته شده بود.

قرارداد ماه ژوییه نفت برنت که روز چهارشنبه منقضی می‌شود، بیش از هفت درصد و شاخص نفت آمریکا ۹ درصد کاهش ماهانه نشان می‌دهند.

گزارش جدید نشان داد فعالیت بخش تولید چین در ماه مه، به دلیل ضعیف شدن تقاضا، سریعتر از آنچه پیش بینی شده بود، رشد منفی پیدا کرده است. شاخص مدیران خرید بخش تولید از ۴۹.۲ واحد در آوریل، به ۴۸.۸ واحد در مه نزول کرد که ضعیفتر از رقم ۴۹.۴ واحد پیش بینی شده بود.

ویویک دیهار، مدیر بخش تحقیقات کالای بانک کامن ولث استرالیا اظهار کرد: از آنجا که تولید صنعتی و سرمایه گذاری دارایی ثابت چین، بسیار کندتر از ماه گذشته رشد کرده است، بازارها نگران هستند که تقاضای چین برای کالا، سریعتر از آنچه انتظار می‌رود، ضعیف شود. بدبینی جاری پیرامون تقاضای چین برای کالا، برخلاف خوش بینی است که در ابتدای سال وجود داشت.

پس از توافق میان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای افزایش سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری آمریکا و کاهش هزینه فدرال جدید، احساسات معامله‌گران آمریکایی کمی بهبود یافت.

مهلت سقف بدهی تقریبا با نشست چهارم ژوئن تولیدکنندگان اوپک و متحدانش شامل روسیه مصادف می‌شود و معامله گران مطمئن نیستند که آیا این گروه در واکنش به افت شدید قیمت، با کاهش بیشتر تولید موافقت خواهد کرد یا خیر.

بر اساس گزارش رویترز، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی هفته گذشته به فروشندگان استقراضی هشدار داد و این هشدار به منزله سیگنالی از احتمال کاهش بیشتر تولید اوپک پلاس تفسیر شد. با این همه، اظهارات منابع آگاه و مقامات نفتی روسیه شامل الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه نشان می‌دهد سومین تولید کننده بزرگ نفت در جهان مایل است سطح تولید فعلی را بدون تغییر بماند.

در این بین، نظرسنجی رویترز نشان داد آرامکوی سعودی ممکن است قیمت فروش رسمی گریدهای نفتی خود به آسیا را در ژوییه به میزان یک دلار در هر بشکه کاهش دهد و به پایین‌ترین قیمت از نوامبر سال ۲۰۲۲ برساند. این نظرسنجی به سیگنالهای گوناگونی که بازار درباره انتظارات تولید دارد، اضافه شد.

طبق محاسبات رویترز، عربستان سعودی و سایر اعضای اوپک پلاس که کاهش بیشتری تولید را در آوریل اعلام کردند، مجموعه حجم کاهش اوپک پلاس را به ۳.۶۶ میلیون بشکه در روز رساندند.

انتهای پیام/


رمز ارز و بورس

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.