قیمت شیر خام پایین آمد

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری دامداران گفت: در حالی که قیمت شیرخام ۱۱۰۰ تومانی به گفته کارخانه‌های لبنی به ۹۳۰ تومان کاهش یافت،قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی ۲۲ تا ۲۷ درصد در بازار افزایش یافت.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس طی چند ماه گذشته کارخانه‌های لبنی اعلام کردند قیمت شیر خام دامداران بین ۱۰۰۰ تا یک هزار و ۱۰۰ تومان خریداری می‌شود، اما هفته گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار، قیمت شیر خام ۹۳۰ تومان تصمیم‌گیری شد. به رغم کاهش قیمت شیرخام اما سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی را ۲۲ الی ۲۷ درصدی افزایش داد.

 

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری دامداران درپاسخ به چرایی افزایش شیر مصرف کننده گفت: ما هم به دنبال این چراها می‌گردیم،اگر واقعا دامداران شیر خام را طبق گفته کارخانه‌ها گران می‌فروختند حالا که قیمت بر اساس مصوبه پایین آمده چرا باید شیر برای مردم گران عرضه شود.

 

روستا گفت: همچنین قرار شد در قبال شیر خام ۹۳۰ تومانی نهاده‌های ارزان‌قیمت از سوی مرکز پشتیبانی امور دام تحویل داده شود که هنوز محقق نشده است.

 

روستا افزود: معمولا اگر برای دام علوفه‌ای داده می‌شود، بعد از ۲۰ روز نتیجه آن در تولید شیر مشخص می‌شود اما با وجود اینکه دامدار شیر خام را به نرخ مصوب تحویل کارخانه‌ها می‌دهد،هتوز خبری از علوفه نیست.

 

وی افزود: از سوی دیگر دامداران تمام شیر تولیدی را به کارخانه‌ها تحویل می‌دهند و بعد از ۴۵ روز پول آن را دریافت می‌کنند در حالی که طبق مصوبه قرار بود پول دامداران به صورت نقدی و بلافاصله پرداخت شود.

 

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری دامداران تأکید کرد: برای پایان دادن به این ابهامات و اختلافات کمیته‌ای تشکیل شود و به این مسائل نظارت کند تا همه موارد براساس مصوبات و تفاهمنامه‌‌های منعقد شده پیش برود.

دام و طیور

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.