قیمت “شیر” و “فرآورده‌های لبنی” باید تعدیل شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

با حمایت دوسویه از تولیدکننده و مصرف‌کننده قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی تعدیل خواهد شد.

حسین نیاز آذری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه  خبرنگاران با بیان اینکه هیچ‌گونه افزایش در قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی پیشنهاد نمی‌شود افزود: با ایجاد مشوق‌های حمایتی در راستای توجه به بخش تولید و تولیدکنندگان داخلی، نیاز مصرف کننده با قیمت متعادل تأمین می‌شود. 

وی با بیان اینکه افزایش هزینه‌های بسته‌بندی را نمی‌توان توجیه قانع‌کننده‌ای در راستای افزایش قیمت‌ها دانست تصریح کرد:‌ با حمایت دوسویه از تولیدکننده و مصرف‌کننده هیچ‌کدام متحمل ضرر و زیان نخواهند شد. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دامداران هم علوفه را با قیمت بالایی تأمین می‌کنند خاطرنشان کرد: باید سهمی از درآمدها پیرامون قانون هدفمندی یارانه‌ها به بخش تولید اختصاص یابد، زیرا توجه به تولید داخلی در تأمین منابع غذایی کشور اهمیت بسزایی دارد. 

نماینده مردم مازندران افزود: هیچ مصوبه‌ای در راستای افزایش قیمت صادر ستاد تنظیم بازار و مجلس در بودجه سال ۹۲ پیش‌بینی نشده و تولیدکنندگان هم نباید اقدام به افزایش قیمت کنند.  

وی با تاکید بر نقش دولت در تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها خاطرنشان کرد: شیر و فرآورده‌های لبنی تأثیر بسزایی در تأمین سلامت جامعه ایفا می‌کند بنابراین با حمایت از مصرف‌کننده نباید تولیدکننده را فراموش کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.