قیمت شیر پر مصرف، ماست پر مصرف و پنیر در هفته آینده

قیمت لبنیات پرمصرف از جمله ماست و شیر تا ۱٫۵ درصد و پنیر” یو اف ” از هفته آینده ۲۵ تا ۳۵ درصد کاهش می‌یابد.
با تفاهم نامه‌ای که میان معاونت بازرگانی داخلی، انجمن صنایع لبنی، اتحادیه سراسری دامدارن و پشتیبانی امور دام منعقد شد، قیمت لبنیات از هفته آینده با کاهش چشمگیری همراه خواهد بود.
بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد که قیمتها پس از تامین نهاده های دامی از هفته آینده کاهش یابد. بر اساس این تفاهم نامه معاونت پشتیبانی و امور دام تامین نهاده‌های دامی دامداران متعهد شد و دامداران نیز پذیرفتند تا هفته آینده، شیر با بار میکروبی و چربی ۳٫۵ درصد را به کارخانه‌های صنایع لبنی عرضه کنند.
براساس این تفاهم نامه مقرر شد کارخانه‌های صنایع لبنی، سه محصول اصلی خود یعنی شیر پر مصرف، ماست پر مصرف و پنیر را با حدود ۲۵ تا ۳۵ درصد کاهش نسبت به نرخ های قبلی عرضه کنند.
کارخانه‌های تولید کننده محصولات لبنی قبول کرده‌اند که در راستای تنظیم بازار، این محصولات را در حجم بالا و بدون کسب کمترین سود تولید و روانه بازار کنند. بر همین اساس در کاهش قیمت‌ها شیر یک لیتری ۱۲۰۰ تومانی فعلی به ۹۰۰ تومان کاهش خواهد یافت. محصولات دیگر کارخانه‌های لبنی که در سبد کالاهای لبنی لوکس قرار می گیرند نیز با نظارت سازمان حمایت قیمت گذاری شده و مشمول این کاهش قیمت نمی شوند.
بر اساس این تفاهم نامه، از هفته آینده صنایع لبنی نیمی از محصولاتشان را با کاهش ۲۴ تا ۳۵ درصدی قیمت عرضه خواهند کرد.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.