قیمت فعلی خودرو قابل توجیه نیست

۱۴ام بهمن ،

قیمت فعلی خودرو قابل توجیه نیست

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید اقدام عاجلی دربارهٔ افزایش قیمت ها انجام دهد، تصریح کرد: قیمت های فعلی قابل توجیه نیست و باید به نرخ واقعی خود برگردند.

، سید شریف حسینی در گفت و گو با  خانه ملت ضمن اعلام اینکه قیمت خودرو در واقع سرتیتر افزایش قیمت ها شده است، افزود: افزایش قیمت خودرو در چند سال قبل محسوس نبود و منحنی افزایش قیمت خودرو کاملا آرام بود اما در این مدت که شاهد افزایش تورم و قیمت ها هستیم، خودرو شاخص افزایش قیمت شده است.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی اقدامی را آغاز می کنیم مهم‌ترین موضوع اقتصادی آن جلوگیری از افزایش قیمت و تورم است که این موضوع نظارت می خواهد اما بعد از هدفمندی در این زمینه ضعیف عمل کرده ایم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: امروز مردم، دولت، مجلس و قوه قضایی باید دست به دست هم دهند تا از افزایش قیمت ها جلوگیری کنیم.
حسینی با بیان اینکه قیمت خودروها باید در چارچوب دولتی دیده شود،‌ گفت: افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان و بدون نظارت و اطلاع کمیته تنظیم بازار باید کنار گذاشته شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس افزود:‌ در ایران قیمت یک کالا بر قیمت سایر کالا تاثیر می گذارد و اثر روانی در پی دارد؛ در نتیجه باید برای جلوگیری از افزایش قیمت خودرو یک برنامه ریزی مناسب صورت داد.
حسینی با اشاره به اینکه دولت با هر برنامه ریزی که مد نظر دارد قیمت ها را کنترل کند، تصریح کرد:‌ دولت با توجه به حمایت از تولید ملی باید به سمتی حرکت کند که تولیدکننده را ملزم به افزایش کیفیت کند و در کنار آن با افزایش تولید قیمت تمام شده خودرو کاهش یابد.
نماینده مردم اهوازمجلس تاکید کرد: دولت و مجلس باید در جهت نظارت و کنترل قیمت ها و همچنین جلوگیری از سوء استفاده هایی که تولید داخل را دچار مشکل می کند، اقدام کند.
وی با بیان اینکه قیمت های فعلی خودرو قابل توجیه نیست، ادامه داد: این قیمت ها باید به نرخ واقعی خود برگردند.
حسینی ضمن اعلام اینکه تورم روانی در بازار خودرو مشکلاتی را ایجاد کرده است، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام عاجلی برای جلوگیری از افزایش قیمت ها انجام بده که در این صورت از تولید حمایت شده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس جلسات مختلفی را با وزیر صنعت، معدن و تجارت در این خصوص داشته است و این جلسات به منظور جلوگیری از افزایش قیمت ادامه خواهد داشت.

شنبه ۱۴ بهمن   ۱۶:۳۵

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.