قیمت ماشین‌ آتش‌نشانی ایرانی چند ؟

۱۹م آذر ،

قیمت ماشین‌ آتش‌نشانی ایرانی چند ؟

یک تولید کننده خودرو آتش نشانی گفت: قیمت یک خودرو آتش نشانی ایرانی یک سوم مشابه وارداتی‌اش است. قیمت خودرو داخلی در حدود ۳۰۰ ملیون تومان است که همان خودرو وارداتی قیمتی معادل یک ملیارد تومان دارد.

به گزارش «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، علیرضا پورشیدایی اظهار کرد: با وجود تحریم ها خودروهای آتش نشانی در ایران همچنان تولید می‌شوند. در قبل پمپ های مصرفی در این خودروها از کشورهای اروپایی تامین می شد که با وجود تحریم ها این وسیله در داخل کشور تولید و مورد استفاده قرار می گیرند.
وی تصریح کرد: تولیدات داخلی طول عمر و کیفیت کمتری نسبت به نمونه وارداتی دارند. تولیدات داخلی بنا بر سفارش مشتری با آلیاژهای مختلف و مواد اولیه به مانند ورق گالوانیزه، ورق آهن و ورق استیل ساخته می شوند. این ورق ها به سبب تماس دائم با آب دچار خورندگی می شوند. طول عمر آهن از ورق گالوانیزه و ورق گالوانیزه از استیل کمتر است.
او با بیان این که بیشتر فعالیت تولید خودرو آتش نشانی در گرو فعالیت ریخته گری است گفت: تولید خودرو در ایران با دانش فنی و مهارت ایرانی به طور کامل در ایران انجام می گردد. این در حالیست که چند واحد تولیدی به دنبال آن می باشند که تولیدات خود را به کشورهای عراق و افغانستان صادر کنند.
این تولید کننده ادامه داد: تمام بدنه و پمپ های ساخته شده روی هر شاسی خودرویی قابل نصب است که در حال حاضر روی خودرو نیسان و ماشین های سنگین با ظرفیت ۱۶ هزار لیتر نصب و مورد استفاده قرار می گیرد.
پور شیدایی در پایان گفت: خودروهای آتش نشانی در ایران بنابر سفارش سازمان آتش نشانی، شهرداری ها و ارگان های نظامی برای تجهیز و به روز رسانی سیستم ایمنی تولید می شوند.

یکشنبه ۱۹ آذر   ۱۵:۱

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.