قیمت مسکن در تهران منهای منطقه یک زیر ۲۰ میلیون است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر آمار منطقه یک را از متوسط قیمت مسکن شهر تهران حذف کنیم میانگین قیمت در پایتخت به کمتر از متری ۲۰ میلیون تومان می رسد.

محمود محمودزاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پس از آنکه وزارت راه و شهرسازی تصمیم گرفت آمارهای مسکن را به شکل تحلیلی بر اساس واقعیات استانها و مناطق مختلف کشور منتشر کند گزارش مردادماه ۱۳۹۹ را ارایه کردیم. آمار شهریورماه هم آماده شده و اوایل هفته آینده منتشر خواهد شد. سپس به شکل مرتب آمار ماهیانه استانها را انتشار می دهیم.

وی افزود: در ۲۵ استان متوسط قیمت مسکن کمتر از ۱۰ میلیون تومان در هر متر مربع است. هفت استان زیر ۵ میلیون تومان و ۱۹ استان تا پایین تر از ۱۰ میلیون تومان است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تنها در سه استان قیمت مسکن ۱۰ تا ۱۵ میلیون است و فقط در شهر تهران به بالای ۲۰ میلیون تومان رسیده است. حتی اگر در تهران آمار منطقه یک را لحاظ نکنیم متوسط قیمت مسکن در پایتخت کمتر از ۲۰ میلیون تومان می شود.

محمودزاده گفت: وقتی شرایط بازار مسکن را بر اساس واقعیات مناطق تحلیل می کنیم آمارها با آنچه تصور می شود فاصله دارد. به همین لحاظ معتقدیم اتکای صرف به گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران اثرات منفی در دیگر مناطق می گذارد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، از تیرماه ۱۳۹۹ به بعد بنا به دستور محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی، گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران که هر ماه توسط معاونت مسکن و ساختمان این وزارتخانه ارایه می شد منتشر نشد.

استدلال وزیر این است که انتشار گزارش تهران بر روی دیگر مناطق کشور تاثیرگذار است. با این حال آمار بانک مرکزی در ماههای مرداد و شهریور ارایه شد که مطابق آن در شهریورماه ۱۳۹۹ میانگین قیمت مسکن شهر تهران به ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در هر متر مربع رسید. این نرخ نسبت به ماه قبل ۵ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۲ درصد افزایش نشان می دهد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.