قیمت نان در فازدوم هدفمندی افزایش نمی‌یابد/ یارانه اشخاص حذف نمی‌شود

محمدرضا فرزین در گفتگو با مهر در ارتباط با افزایش اخیر قیمت نان و موضع دولت در این رابطه و اینکه آیا بیان عدم ارتباط افزایش قیمت نان با فازدوم هدفمندی، به معنای احتمال افزایش دوباره آن در زمان اجرای فازدوم هدفمندی یارانه ها است؟ گفت: افزایش قیمت های اخیر هیچ ارتباطی با هدفمندی یارانه ها ندارد.

وی تاکید کرد: برای افزایش قیمت نان در زمانی که قیمت تضمینی گندم افزایش یافت دو راه وجود داشت، یک راه این بود که یارانه ای را در اختیار سازمان هدفمندی قرار دهند که ما بتوانیم آن را در اختیار مردم قرار دهیم و یا اینکه یارانه ای به سازمان بازرگانی دولتی می دادند که بتواند گندم را گران بخرد و ارزان بفروشد.

سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت، خاطر نشان کرد: چون این کار نشده بود منجر به افزایش قیمت نان شد و بعد از آن وقتی این پیشنهاد شد بین دولت و مجلس موافقت به عمل آمد و یارانه را در اختیار دولت قرار دادند که بعد از آن نیز در اختیار مردم قرار گرفت و مشکل حل شد.

به گفته فرزین، در اجرای فازدوم هدفمندی یارانه ها دولت هیچ برنامه ای برای افزایش دوباره قیمت نان ندارد و این موضوع در حال حاضر مطرح نیست.

وی با اعلام اینکه در سال جاری و برنامه ای که دولت برای ادامه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تنظیم کرده است هیچ فرد ایرانی از دریافت یارانه مرحله اول حذف نخواهد شد، گفت: قبلا نیز هیچ فردی حذف نشده است.

سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت، اظهار داشت: متاسفانه اطلاع رسانی این موضوع به نحوی بوده است که انگار افرادی که هم اکنون یارانه می گیرند، حذف شده اند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.