قیمت واقعی تعرفه‌های درمانی تا پایان ماه تعیین می‌شود

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت از تشکیل کارگروه ویژه تعیین تعرفه‌گذاری خبر داد و گفت: قرار شده تا پایان ماه جاری قیمت‌های واقعی تعرفه‌های درمانی تعیین و در جلسه بعدی شورای عالی بیمه‌ در دی ماه قیمت واقعی مصوب شود.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس، آقاجانی در حاشیه کنگره تخصصی استانداردهای تجهیزات پزشکی که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد گفت: در جلسه هفته قبل شورای عالی بیمه که به همت وزارت بهداشت و رفاه برگزار شد مقرر شد تا روش تعیین قیمت تمام شده خدمات، ملاک تعرفه‌گذاری در سال آینده باشد.

وی ادامه داد: تاکنون تعرفه‌گذاری بر اساس رشد بودجه بود که معمولاً بین ۸ تا ۱۶ درصد افزایش یافت اما چون بر اساس قیمت تمام شده نبود هیچگاه به صورت واقعی تعیین نمی‌شد.

آقاجانی افزود: اما این بار شورای عالی بیمه برای اولین بار پذیرفته که رشد بودجه ملاک تعرفه‌گذاری نباشد بلکه قیمت تمام شده ملاک تعیین قرار گیرد.

وی در مورد وضعیت تجهیزات پزشکی گفت: رشد گسترده‌ای را در تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی در سال‌های بعد از انقلاب شاهد هستیم اما استانداردسازی این تجهیزات مسئله دیگری است که باید از طریق آزمایشگاه کنترل کیفیت عملکرد دقت عملکرد آنها مورد ارزیابی قرار گیرد.

معاون درمان وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه استانداردهای تجهیزات پزشکی در اقلام وارداتی و تولیدات داخلی مورد توجه قرار گیرد گفت: فرسودگی تجهیزات بیمارستانی تابع شرایط بیمارستان‌هاست و بیمارستان‌های دانشگاهی به سبب کمبودهای اعتباری دچار مشکلند و تحریم‌های ظالمانه طی دو سال اخیر سبب شد تا این بیمارستان‌ها در بخش تجهیزات آسیب جدی ببینند و امکان به موقع تعمیر، نگهداری و جایگزینی را نداشته باشند.

وی ادامه داد: باید بیمارستان‌های دانشگاهی در زمینه استفاده از تکنولوژی روز دنیا سرآمد باشد و روش استفاده، حفظ و نگهداری این دستگاه‌ها مسئله دیگری است که به شکل پروتکل در بیمارستان‌ها تهیه شده و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و در بخش دولتی به سبب کثرت مراجعان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین از اجرای دوره آموزش پودمانی برای ارتقای توانمندی مدیران بیمارستانی خبر داد و گفت: این دوره برای همه مدیران بیمارستانی برگزار می‌شود و این در حالی است که ۵۵۵ بیمارستان دولتی داریم که در سال جاری مدیرانش در این دوره شرکت خواهند کرد.

آقاجانی همچنین در مورد وضعیت اورژانس نیز گفت: برای ارتقای کیفیت خدمات اورژانس‌ها مقرر شد تا بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی با وجود کمبود اعتبار، ارتقای خدمات را در اولویت قرار دهند.

معاون درمان وزیر بهداشت در مورد عدم پوشش خدمات بیمارستان‌های دولتی از سوی بیمه‌های تکمیلی گفت: این مشکل ریشه‌داری است بیمه‌های تکمیلی منابع را به سمت بیمارستان‌های غیردولتی سوق می‌دهند و باید این بیمه‌ها را تشویق و مکلف کنیم تا منابع را در بخش دولتی هزینه کند چرا که ۸۰ درصد خدمات بستری در بخش دولتی ارائه می‌شود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.