قیمت گاز پتروشیمی ها فعلا ثابت می ماند

۲۵ام بهمن ،

یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد: چرا مرتب مشکلات خودرویی و ماهواره های دیجیتالی را پاسخ می دهید طی چند ماه قبل آنقدر که قیمت محصولات پتروشیمی بالا رفته دیگه خسته شدیم تازه می شنویم می خواهند قیمت خوراک پتروشیمی ها را هم بالا ببرند واقعا این اتفاق می خواد بیفتد؟
این درحالی است که مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید دارد: تاکنون هیچ مصوبه ای برای افزایش نرخ خوراک (گاز) ابلاغ نشده و هرگونه افزایش قیمت خوراک پس از تایید دولت ابلاغ خواهد شد.
براساس اظهارات علی محمد بساق زاده، افزایش قیمت خوراک (گاز) شرکت های پتروشیمی در حال بررسی نهایی است و تاکنون مصوبه ای از سوی دولت در این مورد صادر نشده است.
وی با بیان اینکه با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، در حال برطرف کردن بعضی موانع و روان سازی صادرات محصولات پتروشیمی هستیم، بر تامین نیاز داخل به عنوان اولویت مجتمع های پتروشیمی تاکید کرد.
بساق زاده افزود: با توجه به این که در انتهای سال جاری و آغاز سال نو و تعطیلات، مصرف داخل کاهش پیدا می کند، در تلاشیم با هماهنگی و همکاری کمیته تنظیم بازار، مجوز افزایش صادرات برای این مدت زمان را به منظور جلوگیری از افزایش محصولات در انبارها، دریافت کنیم. بساق زاده ادامه داد: از زمان راه اندازی خط لوله اتیلن غرب، این خط لوله بدون وقفه در حال فعالیت است و در حال حاضر ۸۰ تا ۹۰ درصد تولید پتروشیمی کاویان به این خط تزریق می گردد که از سوی پتروشیمی اروند و پلیمر کرمانشاه مورد استفاده قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: در صورت افزایش مصرف، می توان میزان تزریق به خط را نیز افزایش داد.
معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت نیز چندی پیش در مورد نرخ خوراک پتروشیمی ها گفته بود: تاکنون هیچ گونه مصوبه ای از سوی دولت مبنی بر افزایش قیمت خوراک گاز شرکت های پتروشیمی ابلاغ نشده است.
محسن خجسته مهر اظهار کرده بود: مصوبه افزایش قیمت گاز واحدهای پتروشیمی از سوی ستاد هدفمندی یارانه ها و هئیت دولت ابلاغ می گردد و تاکنون هیچ گونه مصوبه ای در این زمینه به وزارت نفت ابلاغ نشده است.
وی افزوده بود: افزایش نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی باید با مجوز رسمی وزارت نفت انجام شود و هرزمان که مصوبه ای از سوی دولت به این وزارتخانه اعلام شود نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی تغییر خواهد یافت.
 

/۴۵۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.