قیمت ۳۰۰ قلم دارو در سامانه بیمه درج می شود / تولید چند قلم داروی مهم وارداتی در سال ۹۳

رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با اعلام تولید چند قلم داروی مهم وارداتی در کشور طی سال‎جاری درباره زمان رونمایی از این داروها گفت: برای رونمایی از داروهایی که همچون دوره‌های گذشته رونمایی می‌شد اما مردم هرگز آنها را در بازار نمی‌دیدند، برنامه‌ای نداریم.

قیمت 300 قلم دارو در سامانه بیمه درج می شود / تولید چند قلم داروی مهم وارداتی در سال 93

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)، رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو در جمع خبرنگاران گفت: اولین بسته‎ای که با سازمان‎های بیمه‎گر و وزارت رفاه تفاهم کرده‎ایم هفته گذشته ابلاغ شده و از روز شنبه بیمه‎ها در سامانه کامپیوتری خودشان قیمت‎های جدید را درج می‌کنند که شامل حدود ۳۰۰ قلم دارو می‎شود.

وی تصریح کرد: این داروها مربوط به بیماران خاص، مزمن و صعب‎العلاج هستند. هرچند تعداد آنها کم است اما نزدیک به ۳۰ درصد کل بازار دارو را شامل می‎شود، بنابراین خیلی داروهای گران قیمتی هستند.

بر اساس گزارش ایسنا، دکتر دیناروند ادامه داد: حمایتی که بیمه‎ها و وزارت بهداشت در مورد این داروها انجام می‎دهند، کاهش شدید پرداختی بیماران را به دنبال دارد و تقریبا برخی از این داروها که عمدتا مربوط به بیماران خاص بوده، رایگان است. فرانشیز برای بیمارهای صعب‎العلاج حدود ۵ و ۱۰ درصد است و داروهایی که مشابه تولید داخلی دارند فرانشیز آنها کمتر از ۵۰ درصد است. به طور میانگین فرانشیز پرداختی بیماران برای تمام این فهرست دارویی حدود ۱۷ درصد است که ۵۰ درصد آن را بیمه‎ها و ۵۰ درصد دیگر را وزارت بهداشت تقبل می‎کند.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: در این مرحله ما حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از بیمارها اختصاص داده‎ایم و همین میزان را نیز بیمه‎ها پرداخت می‎کنند. در این تعداد قیمت داروبه حد زیادی کاهش داشته و در گام‎های بعدی که برداشته شود در بسیاری از بیماران مزمن و صعب‎العلاج پرداخت هزینه دارویی در حد توانشان خواهد بود و آنها را به زحمت نمی‎اندازد.

وی با بیان اینکه قبلا هم گفته‎ایم که ما هیچ موقع رونمایی از دارو نخواهیم نداشت و زمانی که داروهای جدید وارد بازار شود آنها را معرفی می‎کنیم، در پایان گفت: به شیوه گذشته که داروها رونمایی می‎شدند اما هرگز مردم آنها را در بازار نمی‎دیدند، برنامه‎ای نداریم. کارهای خوبی در حال اجراست که ارزشمند هستند و اطمینان دارم برخی از داروهای بسیار مهم که تا الان وارداتی بودند در سال ۹۳ تولید می‎شوند و موقعی که وارد بازار شدند آنها را اعلام می‎کنیم.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.