کارشناس انگلیسی: اندیشه های امام خمینی(ره) در سراسر جهان گسترش یافته است

دکتر ‘جیمز بی. ترینگ’ پژوهشگر صلح و تحلیلگر مسائل سیاسی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا، گفت: فراخوان امام برای مقابله با ظلم و ستم و حمایت از عدالت و دوستی در جهان طی سه دهه گذشته ملت های اسلامی را به مشارکت فعال در امور سیاسی و تلاش برای دخالت در تعیین سرنوشت خود ترغیب کرده است.

وی افزود: علاوه بر این ما شاهد هستیم که افکار و اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی در کشورهای جنوب شرق آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین و برخی مناطق دیگر جهان با مقبولیت زیادی مواجه شده است و امروز مردم تحت ستم، سلطه قدرت های غربی و استکباری بر سرنوشت خود را زیر سوال می برند و خواستار کوتاه شدن دست بیگانگان از کشورشان هستند.

این کارشناس انگلیسی اظهارداشت: انقلاب های اخیر در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا از انقلاب اسلامی ایران و اندیشه های امام خمینی(ره) الهام گرفته اند چرا که خواست اصلی مردم این کشورها نیز مقابله با دیکتاتوری و استعمار و برقراری عدالت و آزادی است.

وی در عین حال گفت: متاسفانه به دلیل فقدان رهبران بزرگ و مردمی در انقلاب های اخیر عربی، عوامل نفوذی قدرت های خارجی و رژیم های مرتجع منطقه تلاش می کنند این انقلاب ها را به انحراف بکشانند و از مسیر اصلی آن که همانا مبارزه با دیکتاتوری و سلطه خارجی است، منحرف کنند.

وی افزود: دخالت های خارجی در این انقلاب ها باعث بروز هرج و مرج و ناآرامی می شود و مردم کشورهای منطقه باید در مقابل این توطئه ها بسیار هوشیار باشند.

دکتر ترینگ تاکید کرد: رژیم اسراییل و حامیان غربی اش از انقلاب های مردمی در جهان عرب و سقوط رژیم های وابسته بسیار نگران هستند، چرا که می دانند اگر نظام های سیاسی مستقل و مردمی در آن کشورها بر سر کار بیاید، اسراییل منزوی می شود و مبارزات مردم فلسطین انرژی تازه ای می گیرد.

‘به همین دلیل تشکل های مختلف دولتی و غیردولتی در کشورهای غربی تلاش می کنند به اسم دفاع از دموکراسی و حقوق بشر در میان صفوف انقلابیون منطقه نفوذ کنند تا مانع از بسیج امکانات و منابع این کشورها به نفع مردم فلسطین شوند.’

وی گفت: مبارزه با رژیم صهیونیستی و حمایت از آرمان های مردم فلسطین یکی از پیام های اصلی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران بود و اکنون که مردم جهان عرب بیدار شده اند، حامیان صهیونیست ها تلاش می کنند با ایجاد هرج و مرج و بی ثباتی در کشورهای منطقه، موضوع فلسطین را در سایه قرار دهند.

این کارشناس انگلیسی در بخش دیگری از این مصاحبه، مهمترین میراث امام خمینی(ره) را تاسیس نظام جمهوری اسلامی خواند و افزود: امام با بسیج توده های مردم در مقابل رژیم وابسته و دیکتاتور شاه، یکی از مهره های مهم غرب را در منطقه سرنگون کرد و یک نظام مبتنی بر آموزه های دینی و انسانی بنا کرد.

‘اگر رهبری امام خمینی(ره) نبود، بعید بود که انقلاب اسلامی در ایران پیروز شود و بتواند در مدت کوتاهی به الگویی تاثیر گذار برای دیگر ملت ها تبدیل شود… بنابراین ایشان به عنوان معمار انقلاب جایگاه ویژه ای در تاریخ خواهند داشت.’

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۸۹۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.