کارنامه وزارت ارشاد در دولت دهم درخشان است

حجت الاسلام والمسلمین ‘نصرالله پژمان فر’ روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: پیشتر در گفت وگو با برخی منابع خبری به صراحت اعلام کردم، وزارت ارشاد در دوره اصلاحات و سازندگی بویژه در بحث سینما، کارنامه موفق و مطلوبی نداشته اما این منابع چنین اظهاراتی را به وزارت ارشاد کنونی ربط دادند در صورتیکه واقعیت این نبود.

وی ادامه داد: معتقدم سینما هنری است که می توان بوسیله آن پیام را به مخاطبان انتقال داد و نباید برای برای پرکردن وقت مخاطبان به لاابالی دامن بزند.

رییس کارگروه هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: انقلاب اسلامی یک جریان فکری را در دنیا بنیان گذاشت تا افرادی که بدنبال اندیشه ای فارغ از تفکر غرب و شرق بودند را جذب خود کند. بنابراین یکی از ابزارهایی تحقق بیشتر این امر، بهره گیری از هنر هفتم یا سینما است.

پژمان فر افزود: پیشتر و بویژه در دوره اصلاحات و سازندگی، سینما نتوانست جایگاه خود را بیابد و به عنوان یک ابزار خدمتگزار، در جهت توسعه باورهای دینی و رفع مشکلات اجتماعی، سیاسی و اعتقادی مردم نقش آفرینی کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت سینما همچنین در این دوران نتوانست یک چشم انداز روشن و مشخصی را ترسیم کرده و به آن سمت حرکت کند.

وی افزود: باید اضافه کرد که وزارت ارشاد در دوران اصلاحات و سازندگی نتوانست یک رویکرد آرمانی داشته باشد و با حداقل ها، فرصتی را برای توسعه باورهای انقلاب اسلامی و دینی فراهم کند.

پژمان فر همچنین تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم به مدد فعالیت نیروهای انقلابی، پرتلاش، دلسوز و متعهد و فعال که با روحیه جهادی و تلاشی مضاعف باعث توسعه کمی و کیفی شاخص ها در حوزه فرهنگ و هنر شده، مدیریت می شود.

به گفته وی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اکنون دارای رویکرد جدی و جدید در عرصه های مختلف فرهنگ و هنر بویژه سینما است و اهتمام ویژه ای به این مساله دارد.

** شاخص های کمی و کیفی وزارت ارشاد ارتقا یافته است

رییس کار گروه هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: وزارت ارشاد از جمله دستگاه های اجرایی است که طی سال های گذشته با اولویت‌ بندی وظایف و تکالیف خود، در راستای تحقق خدمت ‌رسانی هر چه بیشتر به مردم و اهتمام به فرهنگ و هنر جامعه، موفق شده شاخص‌های کمی و کیفی خود را به شکل چشمگیری ارتقا دهد.

پژمان فر تاکید کرد: سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از موفق ترین وزرای ارشاد طی چند سال اخیر بوده که با سخت کوشی، پیگیری جدی، فعالانه و تلاش مضاعف، جایگاه این وزارتخانه را ارتقا داده و اکنون رشد کمی و کیفی و ارتقای چشمگیر شاخص های فرهنگی و هنری را در عرصه های مختلف در این وزارتخانه شاهد هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: وظیفه دارم بعنوان عضوی از مجلس شورای اسلامی، از تلاش ها و اقدامات موثر و مفید سیدمحمد حسینی وزیر فرهیخته فرهنگ و ارشاد اسلامی و تیم همکار و همراه وی قدردانی کنم.

به گفته وی، البته نقاط ضعف و کمبودهایی نیز در این میان بوده اما رویکرد دولت نهم و دهم در عرصه فرهنگ و هنر کشور مثبت و درخشان ارزیابی می شود و امید است با تلاش، درایت و پیگیری مجدانه وزیر ارشاد، گام های بلندی برای رسیدن به مطلوب ها در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری در کشور و سطح بین المللی برداشته شود.

پژمان فر ابراز امیدواری کرد، مجلس شورای اسلامی بعنوان یک مجموعه نظارتی که جایگاه آن در قانون دقیقا روشن شده، در حوزه اجرا نیز نقش آفرینی شایسته و موثر در حوزه فرهنگ و هنر کشور ایفا کند.

فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۴۲۲۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.