کاروان اعتراضی علیه پهپادهای آمریکا رهسپار وزیرستان جنوبی پاکستان شد

1-1441.jpg

کاروان اعتراضی به سیاستمدار معروف پاکستانی به طول ۹ مایل در حال نزدیک شدن به منطقه وزیرستان جنوبی است و مقامات محلی اعلام کردند که اجازه ورود این کاروان به منطقه را نخواهند داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هزاران تن از پاکستانی‌ها همراه با فعالان ضد جنگ آمریکایی به منظور اعتراض به حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به رغم تهدیدهای طالبان رهسپار مناطق قبیله نشین ناآرام پاکستان شده‌اند.

تظاهرکنندگان که رهبری آن‌ها را عمران خان سیاستمدار معروف پاکستانی و رهبر حزب “تحریک انصاف” پاکستان برعهده دارد، اظهار داشتند که حملات هواپیماهای بدون سرنشین ناقض حاکمیت پاکستان بوده و موجب کشته شدن غیرنظامیان می‌شود.

تظاهرکنندگان رهسپار منطقه‌ای هستند که ارتش پاکستان در آن به مبارزه با شورش خشونت آمیز طالبان پرداخته است.

کاروان اعتراضی روز شنبه سفر خود را از اسلام آباد آغاز کرد و پس از آنکه یک شب را در شهر دره اسماعیل خان سپری کرد عازم نوار قبیله نشین پاکستان شد.

مقامات محلی اعلام کردند: این کاروان اجازه دسترسی به مقصد مورد نظر خود را در وزیرستان جنوبی به سبب نگرانی‌های امنیتی پیدا نخواهد کرد.

عمران خان طی یک سخنرانی که پیش از عزیمت کاروانش طی روز یکشنبه انجام داد از هواداران خود تشکر کرد.

وی خاطرنشان ساخت: ما به هدف این تظاهرات دست پیدا کردیم و پیام صلح ما به گوش جهانیان رسیده است. من تشکر ویژه‌ای از گروه آمریکایی دارم که راهی طولانی را برای پیوستن به اعتراضات علیه حملات هواپیماهای بدون سرنشین طی کردند.

هزاران تن از پاکستانی‌ها در جاده بیرون از شهر دره اسماعیل خان حضور پیدا کردند تا عمران خان و کاروان حامیان وی را که نزدیک به ۱۵ کیلومتر طول آن بود، تشویق کنند.

حامیان وی در خودروها پرچم‌های حزب سیاسی عمران خان را به اهتزاز درآورده و شعار می‌دادند “ما خواهان صلح هستیم”.

همچنین رسانه‌های پاکستانی تصاویری را پخش کردند که نشان می‌داد: در آستانه این تظاهرات موانعی همراه با صدها تن از نیروهای پلیس ضد شورش در منطقه برپا شده است که نشان دهنده نگرانی‌ها در خصوص حمله به این کاروان و یا خارج شدن آن از کنترل است.

این در حالی است که ارتش پاکستان همچنان به مبارزه با شبه نظامیان در این منطقه ادامه می‌دهد.

حمیدالله خطاک، یک مقام بلندپایه دولت وزیرستان جنوبی اعلام کرد که این کاروان اجازه ورود به منطقه قبیله نشین را پیدا نخواهد کرد.

وی گفت: ما به آنها اجازه ورود به وزیرستان جنوبی را به دلیل نگرانی‌های امنیتی نمی‌دهیم و اوضاع امنیتی اینجا جدی است و نمی‌توانیم امنیت آنها را تامین کنیم.

این در حالی است که گروه‌های وابسته به طالبان تهدید کردند به این تظاهرات حمله خواهند کرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.