کارون سمفونی‌اش را نواخت

جام جم آنلاین: به مناسبت سالروز خودکفایی کشورمان در صنعت سدسازی، سمفونی کارون شب گذشته برای نخستین بار با هنرمندی استاد “مجید انتظامی” و با صدای “سالار عقیلی” در تالار وحدت اجرا شد.

استاد مجید انتظامی در این رابطه گفت: سمفونی کارون در چهار قسمت با ترکیبی از موسیقی کلاسیک و بومی و آواز سنتی و پاپ ساخته شده است.

وی افزود: قسمت نخست در گام دو مینور هارمونیک است که با نوای ملایم چند ساز زهی آغاز می شود که نشانه ای برای عشق و رحمت است و در بخش های پایانی این قسمت، ارکستر تداعی گر بهار و شادمانی می شود.

آهنگساز این اثر یادآور شد: قسمت دوم نیز در گام سل ماژور و تکنوازی هارپ آغاز می شود که تداعی کننده فضایی مه آلود، بارانی و آرام بخشی در ذهن شنونده است.

آهنگساز سمفونی کارون ادامه داد: قسمت سوم این سمفونی نیز در گام دو مینور هارمونیک ساخته شده و برای القای حس حماسی، وقار و بالندگی، از سازهای زهی، ترکیب گروه کر و خواننده با ریتمی کوبنده استفاده شده است.

انتظامی اضافه کرد: در قسمت چهارم نیز تلاش شده است عظمت کارون با استفاده از نوای پرقدرت سازهای زهی به گوش شنونده برسد و نیز از سوی دیگر نوای آرام و لطیف سلوی ساز زهی روح لطیف این رود را بیان کند.

وی درباره ترکیب موسیقی های پاپ و کلاسیک در این سمفونی، گفت: تلاش کردم در موسیقی تنوع ایجاد کنم تا اثر به مخاطب بیشتر نزدیک شود.

انتظامی ادامه داد: مدت این سمفونی در مجموع یک ساعت و ده دقیقه بوده و در آن از گروه کر، گروه سمفونیک استفاده شده است.

در نخستین شب اجرای این اثر مهندس “مجید نامجو” وزیر نیرو، مهندس “پرویز فتاح” وزیر پیشین به همراه شماری از میهمانان داخلی و سفیران خارجی و … حضور داشتند.

براساس این گزارش، دومین شب اجرای سمفونی کارون قرار است امشب (شنبه شب) در تالار وحدت برگزار شود.  


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.