کارگردان ایرانی : فیلم باید پاسخگوی مسایل اجتماعی زمان خود باشد

به گزارش ایرنا، مهرجویی عصر دوشنبه در حاشیه جشنواره مزبور در دهلی نو در جمع خبرنگاران و کارشناسان سینما تاکید کرد: تماشای فیلم نارنجی پوش بر نگاه مردم ایران نسبت به محیط زیست تاثیر گذاشت بطوری که دانشجویان یکی از دانشگاه های شمال ایران، بعد از دیدن این فیلم گردهم آمدند و چندین کیلومتر جنگل را تمیز کردند.

وی افزود: مورد دیگر تاثیرگذاری فیلم این بود که کارکنان سینما تشکر کردند که با نمایش این فیلم کارهای آنان کمتر شده است، چون تماشاگران ضایعات خوراکی ها را در سینما نمی ریزند.

با توجه به اینکه در داستان فیلم نارنجی پوش میان زن و شوهر بر سر مهاجرت به خارج اختلاف وجود دارد، مهرجویی در پاسخ به پرسش یکی از کارشناسان سینما مبنی بر دلیل فراوانی موضوع مهاجرت زنان و مقاومت مردان در فیلم های ایرانی گفت: مساله مرد و زن نیست؛ موضوع این است که چطور آلودگی های زیست محیطی اعم از آلودگی هوا، زباله یا آلودگی های ذهنی مردم را از کشور فراری می دهد.

وی افزود: من این موضوع را به وضوح از زبان یکی از بازیگران گفتم که چرا باید اینجا بمانم و اسکیزوفرنی شوم.

کارگردان نارنجی پوش در باره تاکید بر جارو و صدای جارو در فیلم خود گفت: این یکی از مفاهیم مارکسیست ها است که بر جارو کردن آشغال های سرمایه داری تاکید دارد.

وی افزود: فیلم نارنجی پوش مفاهیم و جنبه های مختلفی دارد و بستگی به این دارد که مخاطبان چطور با آن ارتباط برقرار کنند.

مهرجویی در پاسخ به پرسش دیگری، واکنش مخاطبان هندی هنگام تماشای فیلم در سالن سینما را دقیقا شبیه مخاطبان ایرانی توصیف کرد و اظهار داشت: خندیدن به طنزهای فیلم یا کنجکاوی نسبت به دانستن ادامه ماجرا دقیقا شبیه به مخاطبان ایرانی است.

فیلم نارنجی پوش عصر روز یکشنبه به عنوان فیلم ویژه بخش محیط زیست جشنواره Osian’s-Cinefan به نمایش درآمد و با استقبال تماشاگران جشنواره مواجه شد.

جشنواره فیلم ‘اسیان سینه فن’ یکی از معتبرترین جشنواره های منطقه آسیا و مهترین جشنواره آسیا، عرب و هند است که امسال با حضور ۳۸ کشور و ۱۷۵ فیلم از جمله ۶۱ فیلم کوتاه برگزار می شود و تمرکز خود را بر آزادی خلق اندیشه و بیان قرار داده است.

دوازدهمین جشنواره ‘اوسیان – سینه فن’ به مدت ۱۰ روز و با حضور ۳۸ کشور و دو داور و پنج فیلم از جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو در حال برگزاری است .

اساق ** ۲۱۶۵** ۵۸۹**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۳۹۱۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.