کارگردان نمایش “سنگ”: نمایش در ۵ اپیزود متفاوت به صحنه می‌رود

سعید زین‌العابدینی، کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاترممتازنیوز، در خصوص نمایش “سنگ”‌که از امروز ۱۲ شهریور اجرا ی خود را در خانه نمایش آغاز می‌کند، گفت: “سنگ” متفاوت‌ترین نمایش نامه علیرضا تواناست که به نظرم از ویژگی‌های خاصی برخوردار است.
وی افزود: داستان این نمایشنامه در ۵ اپیزود اتفاق می‌افتد که به همین شکل نیز اجرا می‌شود.
زین العابدینی تصریح کرد: وجه مشترک این ۵ اپیزود تنها محل رویدادها است که در ایستگاه قطار اتفاق می‌افتد.
وی بیان کرد: این اپیزود‌ها داستان انسان های مختلف در برهه‌ی زمانی مختلف است که از گذشته تا به امروز و دوران معاصر ادامه دارد.
این کارگردان در ادامه اظهار داشت: دیگر وجه مشترک این ۵ اپیزود، هویت شخصیت‌ها و محلی است که کاراکترها به هیچ عنوان از آن راضی نیستند.
وی افزود: همه آن‌ها منتظر قطاری هستند که از آن جا دور شوند، اما به نوعی می‌دانند که این قطار هیچ وقت نمی‌آید، در واقع نارضایتی ازوضع موجود این وجه مشترک است.
زین العابدینی با اشاره به این که نمایش قابلیت‌های بسیاری دارد، گفت: صحنه‌های این نمایش برای اجرا به نوعی متفاوت کار شده‌اند و جدا از این که به طور کامل در فضایی امروزی و مدرن اتفاق می‌افتد نگاهی نیز به نمایش‌های ایرانی دارد.
وی که این اثر نمایشی را ۲ سال پیش در بابلسر‌ اجرا کرده بود،‌ بیان داشت: این نمایش در اجرای پیشین خود موفق به دریافت ۷ جایزه در رشته‌های مختلف شد اما با اجرایی که در تهران به صحنه می‌بریم تفاوت بسیاری دارد.
این کارگردان افزود: اجرایی در بابلسر داشتیم که در سالنی با عرض ۱۲ متر اجرا می‌شد، اما عرض سالن “خانه نمایش”، ۳ و نیم متر است به همین خاطر تغییرات بسیاری در آن لحاظ شد.
وی ادامه داد: در اجرای پیشین ۲ بازیگری در نمایش ایفای نقش می‌کردند که هم اکنون و در اجرای حاضر نتوانستند حضور پیدا کنند. اکنون علی یداللهی و مهسا ایرج پور در این اثر حضور دارند که هر کدام ۵ نقش متفاوت را ایفا می‌کنند.
دیگر عوامل این نمایش ۴۵ دقیقه‌ای عبارتند از: طراح صحنه مهدی سماکوش، طراح لباس پریسا شاهنده، بهار طاهری ساخت و انتخاب ترکیب موسیقی سهیل مطیعا، مدیر تولید محمد زین‌العابدینی، دستیاران کارگردان حسین مهی، حسین زین العابدینی، فاطمه هجبری، مشاور کارگردان عباس ابوالحسنی و عکاس مژده محمد نژاد.
گفتنی است، “سنگ” از ۱۲ شهریور، ساعت ۱۸ و سی دقیقه میهمان خانه نمایش اداره تئاتر می‌شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.