کار در عرصه فرهنگی نیاز به روحیه جهادی دارد

علیرضا زجاجی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تمامی نهادهای استانی جهاد دانشگاهی را در کنار دانشگاه ها دانست و افزود: این سازمان علاوه بر آنکه خود به آموزش عالی دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی می پردازند، برنامه های فرهنگی گسترده ای برای این قشر از کشور دارد.

وی به تدوین سند جامع فرهنگی جهاد دانشگاهی طی سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: این برنامه جامع، بر اساس پنج سند بالادستی ملی تدوین شده است.

زجاجی سند چشم انداز ۱۴۰۴، برنامه پنجم توسعه و نقشه جامع علمی کشور را از منافع تدوین سند جامع فرهنگی جهاد دانشگاهی دانست و اظهار کرد: علاوه بر این برنامه از اساسنامه جهاد دانشگاهی، برنامه های سه ساله این سازمان و منشور فرهنگی انقلاب اسلامی در تدوین این سند استفاده شده است.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی کشور، شعار امسال برنامه ریزی های جهاد دانشگاهی را ‘جهاد فرهنگی و بیداری’ دانست و گفت: از همین رو این سازمان در تلاش برای برگزاری گردهمایی با این عنوان از ۲۵ الی ۲۸ شهرویور ماه در تبریز است.

وی به سخنان رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه ‘اساس کار جهاد دانشگاهی از ابتدا بر اساس دین و تقوا بوده است’ اشاره و خاطر نشان کرد: این سازمان از ابتدای شروع به کار خود، ثابت کرد که در کنار فعالیت علمی می تواند پایبند و متعهد به دین و تقوا باشد.

زجاجی ادامه داد: در صورتی که تمامی فعالیت ها در سطح کشور بر اساس تعهد به دین و تقوا و با روحیه جهادی صورت گیرد، روند پیشرفت نظام اسلامی سرعت گرفته و به سوی تعالی حرکت خواهد کرد.

۷۳۱۹/۵۲۲/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۹۱۶۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.